Boot på ældre Wester Digital - Giver "JL" ~
Fra : John smith

Dato : 22-05-02 19:13

Hele skærmen er dækket med bogstaverne "JL" eller "LJ".

Det er en WD 1600Mb altså en "lidt" ældre sag.

Men jeg håber alligevel der er nogen der kan komme med foreslag til hvad jeg
skal gøre med den.

Nej jeg ønsker ikke at skrotte den.

Jeg kan fdiske den og formatere den. Installere system på den og ellers
bruge den som harddisk.
Men ikke boot på den.

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 22-05-02 19:33

John smith wrote:

> Jeg kan fdiske den og formatere den.

Så du efter om der var angivet en "aktiv" partition?

Hvis der er, så skriv:

fdisk /mbr

og tryk på reset-knappen lidt efter.

Fra : Jackie

Dato : 22-05-02 20:22

Har prøvet samme problem. Din Bios finder ikke HD'en med de rigtige
parametre.

Gå ind i BIOS, og vælg den rigtige setting mht. head, cylinders osv. Så
skulle den boote fint op...

Jackie

Fra : Ingolf

Dato : 23-05-02 00:25

"John smith" <John@smith.com> wrote in message
> [...]
> skal gøre med den.
>
> Nej jeg ønsker ikke at skrotte den.
>
> Jeg kan fdiske den og formatere den. Installere system på den og ellers

Det kan måske lyde som FORM virus.

Havde engang denne virus, efter jeg kom til at boote på en floppy jeg havde
glemt i drevet. Nå.. jeg tog bare disken ud, og trykkede reset.. og hvergang
jeg bootede på HD, kom der lignende tegn konstant på skærmen.

Jeg kunne ikke få det reddet dengang.. men måske hvis du laver en
bootdiskette med adgang til cd, og bruger antivirus programmet f-prot eller
lign, til at fjerne den.

Jeg brugte programmet "Tiramisu", og med det kunne jeg genskabe næsten alt
igen.. dog var alle mappe navne ødelagt.