E-mail url til ven
Fra : BBH

Dato : 22-05-02 16:23

Jeg skal på en hjemmeside ligge et tekst link der åbner kiggerens e-mail
program og automatisk indføjer url og evt. sidens title i mailen, hvis
muligt også emne.
Jeg har fundet et par stykker men begge med form og bottom. Det skal være
tekst link og helst virke på de fleste browsere.

Nogen der kan hjælpe?

Bent H.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 22-05-02 16:59

> [...]
> Jeg har fundet et par stykker men begge med form og bottom. Det skal være
> tekst link og helst virke på de fleste browsere.

hvis jeg forstår dig rigtigt så prøv med
?subject=Sidens%20titel&body=Se%20Denne%20side%20http://www.minside.dk">Send
denne side til en ven!</a>

mvh
Johan

Fra : BBH

Dato : 22-05-02 17:14

Tak Johan for det hurtige svar!
Du havde forstået det rigtigt.

MVH Bent

Fra : BBH

Dato : 22-05-02 18:45

Hej Igen !
Nu har jeg prøvet, men det var nu alligevel ikke helt hvad jeg ønskede....
Det jeg havde forestillet mig var at:
Et script eller noget, automatisk grabbede den url, som linket var på så man
ikke behøvede at skrive den nøjagtige url ned i linket. Der er flere
underliggende sider og siden er bygget i frames, så det er vigtigt at man
ikke behøver at indsætte nøjagtig url, det skal linket (scriptet) selv finde
ud af.

Her er et som jeg har hentet, men knappen skulle gerne udskiftes med tekst..
Hvordan?

HTML
<HTML><HEAD><TITLE>HappySmart - Free JavaScript
Download</TITLE></HEAD><BODY>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" SRC="EmailLink.js"></SCRIPT></BODY></HTML>

JS
function EmailLink(){
window.location = "mailto:"+"?subject=I thought this link might interest
you." + "&body="+document.title+" "+window.location;
}
document.write('<INPUT class="select" TYPE="button" VALUE="Email a friend
this link" onClick="EmailLink()"></FORM>')

MVH Bent

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 23-05-02 12:16

> [...]
> document.write('<INPUT class="select" TYPE="button" VALUE="Email a friend
> this link" onClick="EmailLink()"></FORM>')

document.write('<a href="mailto: ?subject=Se%20denne%20side&body=Her%20er%20den:
'+document.title+' '+window.location+'">Email din ven!</a>');

Sådan... smid det på en linie.. og det skulle virke :)

mvh
Johan

Fra : BBH

Dato : 23-05-02 14:40