Værdi af radio buttons......
Fra : Søren Larsen

Dato : 22-05-02 11:09

Jeg har et problem, når jeg via en ASP side skal se om en RadioButton er
markeret, kan jeg ikke se hvilken værdi denne indeholder når den er markeret
og når den ikke er.

Jeg har prøvet med CHECKED/UNCHECKED, TRUE/FALSE, samt den VALUE jeg har
tildelt den, men intet lader til at virke.

Kan det være metoden jeg kalder denne værdi (= request.form.item("top")),
men dette såørgsmål hører nok mere til i en ASP-gruppe.

Mvh.
Søren

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 22-05-02 17:34

Søren Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]

det være metoden jeg kalder denne værdi (= request.form.item("top")),
> men dette såørgsmål hører nok mere til i en ASP-gruppe.

Ja.. det hørte til i serverside.asp.

Men nu du alligevel er her.. jeg har et eksempel ...

Du har to radiobuttons. de skal have et navn. lad os sige name="valg" ( begge
skal have samme navn ) og den ene har en value="ja" og den anden value="nej"

så kan du kalde den ved at skrive

Request.Form("valg")

Så skulle du gerne få værdien af den radioknap, som er trykket på

/Mads

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne