WINDOW_CLOSE() UDEN POP UP
Fra : CHRISTIAN

Dato : 22-05-02 09:17

JEG BRUGER DET HER SCRIPT

indow.opener=self;
window.close()

JEG BRUGER IE5

HVORFOR VIRKER DET IKKE, DER KOMMER STADIG EN
POP UP DER SPØRGER OM JEG VIL LUKKE VINDUET.

ER DER ANDRE MULIGHEDER

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Morten Jacobsen

Dato : 22-05-02 10:25

Hej Christian

Er det f. eks. et billede du trykker på også popper der et større
billede op hvor der er er den window.close?

Morten Jacobsen
www.my-self.dk

Fra : christian

Dato : 22-05-02 11:12

Morten Jacobsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Hej Christian
>
> Er det f. eks. et billede du trykker på også popper der et større
> billede op hvor der er er den window.close?

> [...]

Nej, jeg åbner en side index.htm
den åbner et nyt vindue med siden index1.htm

så fra siden index.htm har jeg lavet en meta der vidersender mig
efter 2 sek til siden luk.htm hvor der i head står.

<script>
window.opener=self;
window.close()
</script>

jeg vil gerne være fri for det pop up window der kommer

?????????

m.v.h christian

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-05-02 16:57

Wed, 22 May 2002 10:11:39 +0000 (UTC), skrev christian
<chr_jorg@tdcadsl.dk>:

>jeg vil gerne være fri for det pop up window der kommer

Kan du ikke, det vil også være til stor irritation for dine
besøgende.

De vil miste deres historie f.eks, så de ikke kan gå frem og
tilbage mellem tidl. besøgte sider.

Fra : christian

Dato : 22-05-02 19:07

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Kan du ikke, det vil også være til stor irritation for dine
> besøgende.
>
> De vil miste deres historie f.eks, så de ikke kan gå frem og
> tilbage mellem tidl. besøgte sider.
> --
> Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
> skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

det er til et internet baseret program, til noget produktionsstyring.
Historien er ikke relevant for de brugere der skal bruge programmet.

Kan det ikke lade sig gøre på en eller anden måde ??

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-05-02 19:29

Wed, 22 May 2002 18:06:52 +0000 (UTC), skrev christian
<chr_jorg@tdcadsl.dk>:

>det er til et internet baseret program, til noget produktionsstyring.
>Historien er ikke relevant for de brugere der skal bruge programmet.

<head>
<script type="text/javascript">
if(window.name!='KGE'){
window.opener=self; // for at undgå advarslen "Vil du lukke
vinduet?"
newwin=window.open(self.location,'KGE','menubar=no,'
+'resizable=no,status=no,scrollbars=no');
window.close(); // lukker det oprindelige vindue
}
</script>

Fra : christian

Dato : 23-05-02 09:00

> [...]
killfiltret.
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

det kan godt være det er mig der er lidt langsom men jeg kan ikke få det
til at virke.

Hvis jeg indsætter index.php det første sted du har skrevet KGE og
index1.php det andet sted du skriver KGE så få jeg at vide at ""der
mangler et objekt ""

Hvad går jeg galt ??

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-05-02 09:15

Thu, 23 May 2002 08:00:20 +0000 (UTC), skrev christian
<chr_jorg@tdcadsl.dk>:

>Hvis jeg indsætter index.php det første sted du har skrevet KGE og
>index1.php det andet sted du skriver KGE så få jeg at vide at ""der
>mangler et objekt ""

Du skal blot indsætte scriptet i <head> på den side, du ønsker
åbnet i fullscreen uden lukkespørgsmål.

Du skal ikke lave nogen ændringer i det.
Du må godt kalde KGE for noget andet, det er vinduets navn og
ikke et filnavn, der skal stå der.

Du kan se det i funktion på
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/pop.htm>

Jeg har sat en resizefunktion i <body>, uden den ville vinduet
åbne i fullscreen.
Så den skal du blot se bort fra.