Patch til IIS vs. FSO???
Fra : e-SKape - Before it'~

Dato : 22-05-02 08:51

Hejsa

Lige efter at jeg har installeret IIS 5.0 virker mine FileSystemObject
koder, men hvis jeg patcher den op med alskens MicroSux
Crap-løsninger, så virker min FSO ikke længere... Den står bare og
søger og søger... Og hvis jeg så skriver grund-url-en igen, så siger
den, at der er for mange brugere på serveren...
Nu skriver jeg ikke URL-en, da jeg bruger serveren, og jeg ikke gider
at genstarte den hver gang der har været en derinde...

Kan det virkelig passe, at M$ har taget turen over det lave gærde, ved
bare at lukke af for FSO?

//e-SKape - Before it's too late...

Fra : Jakob Andersen

Dato : 22-05-02 09:03

"e-SKape - Before it's too late"
<sagerxXx(removethisandxes)_svend@hotmail.com> wrote in message
> Kan det virkelig passe, at M$ har taget turen over det lave gærde, ved
> bare at lukke af for FSO?

Det er et kendt problem at Norton Antivirus med scriptblocking slået til kan
give problemer med brug af FSO, bruger du NAV?

>"MicroSux Crap-løsninger ..... M$"

Hvis du er så utilfreds med microsoft hvorfor bruger du så deres produkter?

--
Jakob Andersen
Som er træt af folk der hader MS bare for at følge "strømmen"

Fra : e-SKape - Before it'~

Dato : 22-05-02 14:46

Somehow, I do remember "Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote
something on Wed, 22 May 2002 10:02:45 +0200.
It looked a little like this...:

> [...]
>
>Det er et kendt problem at Norton Antivirus med scriptblocking slået til kan
>give problemer med brug af FSO, bruger du NAV?

Damn... Jeg har hørt det før... Bl.a. Krak.dk har skrevet det på deres
side... Jeg har NAV installeret, og den virker fint. Fanger alle
nyeste vira, så jeg var lidt ked af at skulle afinstallere den... (og
bytte den med en anden vel at mærke...)
Hvad bruger I/du?

>Hvis du er så utilfreds med microsoft hvorfor bruger du så deres produkter?

Har ikke haft adgang til andre... Den dersens Apache server, duer den
også til ASP?
Og hvor får jeg fat i den henne? Freeware/Shareware?
Fungerer den ordentligt med ASP? ASP er jo M$'s egen lukkede kode, så
den er svær at lave server til.

//e-SKape - Before it's too late...

Fra : Jakob Andersen

Dato : 22-05-02 14:55

"e-SKape - Before it's too late"
<sagerxXx(removethisandxes)_svend@hotmail.com> wrote in message > Hvad
bruger I/du?
> Har ikke haft adgang til andre... Den dersens Apache server, duer den
> også til ASP?

Hvorfor vil du bruge ASP det er jo også microsoft der har lavet dette, og du
hader jo åbenbart microsoft.

<http://www.apache.org>

--
Jakob Andersen

Fra : e-SKape - Before It'~

Dato : 22-05-02 22:41

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor vil du bruge ASP det er jo også microsoft der har lavet dette, og
du
> hader jo åbenbart microsoft.

Jeg hader ikke Microsoft... Det er bare for store... tjener for mange penge
og sårn...
Jeg troede jo for eksempel at det var M$ der havde dummet sig med FSO, men
så var det NAV/mig der ikke lige havde tænkt sig om...
Når man vil ind på en server med scripts, så skal scriptblocking jo
selvfølgelig være af... Doh

//e-SKape

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-05-02 09:38

e-SKape - Before it's too late wrote in

> [...]
> koder, men hvis jeg patcher den op med alskens MicroSux
> Crap-løsninger, så virker min FSO ikke længere... Den står bare og

kan du udspecificere dette lidt ... hvad sker der ? Kommer den med nogen
fejlmeddelelse ?

> Og hvis jeg så skriver grund-url-en igen, så siger
> den, at der er for mange brugere på serveren...

Det er fordi IIS på Pro-versioner af Windows kun tillader 10 samtidige
forbindelser til din server.

> [...]
> at genstarte den hver gang der har været en derinde...
>
> Kan det virkelig passe, at M$ har taget turen over det lave gærde, ved

MS har ikke lukket af for FSO. Men der kan være mange andre ting i vejen
.... har du fx installeret Norton Antivurus på den i mellemtiden ?
--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : e-SKape - Before it'~

Dato : 22-05-02 14:49

Somehow, I do remember Jesper Stocholm <spam200204@stocholm.dk> wrote
something on Wed, 22 May 2002 08:37:30 +0000 (UTC).
It looked a little like this...:

>e-SKape - Before it's too late wrote in

>kan du udspecificere dette lidt ... hvad sker der ? Kommer den med nogen
>fejlmeddelelse ?

Første gang man klikker står den bare og søger, der sker ikke noget
som helst.
Hvis man så klikker igen, skriver den, at der er for mange brugere...

>Det er fordi IIS på Pro-versioner af Windows kun tillader 10 samtidige
>forbindelser til din server.

Yup, og det samme på XP (IIS 5.1) ups, jeg skrev 5.0
Og jeg har også prøvet at snyde, og installere IIS fra en W2k Server
på en W2k pro... det virker ikke, den skriver stadig 10 max... Ville
ozz være mærkligt andet.

>MS har ikke lukket af for FSO. Men der kan være mange andre ting i vejen
>... har du fx installeret Norton Antivurus på den i mellemtiden ?

Yup... Den er installeret som noget af det første... Hvis man nu
installerer NAV først, og så IIS bagefter, hvad så?

//e-SKape - Before it's too late...

Fra : e-SKape - Before it'~

Dato : 22-05-02 14:56

Somehow, I do remember e-SKape - Before it's too late
<sagerxXx(removethisandxes)_svend@hotmail.com> wrote something on Wed,
22 May 2002 15:48:57 +0200.
It looked a little like this...:

> [...]
>som helst.
>Hvis man så klikker igen, skriver den, at der er for mange brugere...

Første gang man klikker ind på en side, med FSO-kodning
//e-SKape - Before it's too late...

Fra : e-SKape - Before It'~

Dato : 22-05-02 22:46

>der er nogle problemer med bla. NAV og FSO på IIS. Jeg er dog ikke klar
>over de mere subtile detaljer - det må andre herinde kunne forklare. Du
>kan jo evt slå NAV fra (dvs alt, også shielding ... eller hvad det hedder
>i NAV) og så se, om det hjælper. Så har du i hvert fald fået indkranset
>problemet til NAV.

Jeg fjernede Script Blocking og så virkede det (underligt nok *doh*)

>Under alle omstændigheder har det ikke noget (imo) med ASP at gøre, så
>FUT over i dk.edb.system.ms-windows

Sorry, bare en lille sidste bemærkning, nu virker det.
Tak for hjælpen alle sammen

>:)

8v)
//e-SKape

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-05-02 15:02

> [...]

> Og jeg har også prøvet at snyde, og installere IIS fra en W2k Server
> på en W2k pro... det virker ikke, den skriver stadig 10 max... Ville

det er fordi begrænsningen ikke ligger i IIS men i Windows xPro.