W2K Netværk, mister forbindelsen.
Fra : Kim Monberg

Dato : 22-05-02 08:37

Hejsa allesammen..

Vi har et par W2K maskiner stående, workstations.

Hvis de står uden at blive brugt i et stykke tid, tyder det på at de lukker
for netværksforbindelsen, samt de, ved opstart tilsluttede, netværksdrev.

Er der nogen der har en forklarring på dette, og eventuelt ved hvor man
ændrer denne nedlukningstid eller helt disabler den?

Mvh:
Kim Monberg

Fra : Rene Iversen

Dato : 22-05-02 09:13

"Kim Monberg" <info@monberg.dk> skrev i en meddelelse >
> Er der nogen der har en forklarring på dette, og eventuelt ved hvor man
> ændrer denne nedlukningstid eller helt disabler den?

i bios eller under avanceret under skærmindstillinger..hvorfor, vil jeg lade
en anden svare på...for jeg vil jo også mene, at forbindelsen burde
genoprettes

Fra : Kim Monberg

Dato : 22-05-02 10:07

Jeg har nu slået apm fra, men det hjalp ikke noget, den mistede/lukkede
forbindelsen til netværksdrevene aligevel..

Det er åbenbart kun netværksdrev den lukker forbindelsen til, da maskinen
har stået med outlook og checket mail hvert 3. minut.

Mvh:
Kim Monberg

Fra : Thomas V. Nielsen

Dato : 22-05-02 10:27

> Er der nogen der har en forklarring på dette,

Den lukker forbindelse for ikke at stå og spørge ud på netværket hele tiden,
det giver unødvendig trafik på netværket.

Mvh
Thomas

Fra : Thomas B. Johansen

Dato : 23-05-02 18:16

uden netkortet er der noget "power save" som slår dit netkort fra efter et
stykke tid, for at spar lidt strøm !
det er nok det

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-05-02 20:37

"Thomas B. Johansen" <tooms@post1.tele.dk> skrev:
> uden netkortet er der noget "power save" som slår dit
> netkort fra efter et stykke tid, for at spar lidt strøm!
> det er nok det

Det tror jeg også, jeg mener mit stilles i BIOS!
Det er noget med powersave på LAN.

/Mikael