Skærmen er blevet lidt "grynere"..... Hjæl~
Fra : [9000] Totter

Dato : 21-05-02 18:39

Jeg har et system bestående af følgende komponenter:

Asus CUV4X
P3 933 MHz
2x128 MB PC133 1 parts ram
Geforce2 AGP 32MB GTS
SB128 PCI
10 Mbit PCI netkort
2 harddiske

Win2k med SP2 og nyeste Nvidia drivere.

Indtil for nylig kørte computeren hammer stabilt og suverænt godt, og der er hverken blevet tilføjet eller ændret i hardware
konfigurationen - den har været den samme hele tiden. Lige indtil for et par dage siden, ikonerne var blevet lidt mærkelige i
grafikken, og den genstartede efter ca. 5 min. Det blev den ved med at gøre, jeg lagde et frisk image ind med Norton Ghost, men det
hjalp ligeledes.

Min første tanke var så, okay, noget bliver varmt så det er nok en blæser der er gået. Alle blæsere kørte perfekt.
Næste, grafikkortet var måske ved at stå af. Derefter prøvede jeg det i min anden maskine og det kørte fint og uden nogen problemer.
Dernæst satte jeg grafikkortet fra den virkende maskine og i den halv defekte maskine - det resulterede i samme problem, altså lidt
grynere grafik på ikonerne, samt nogle mærkelige små prikker på vinduerne.

Bundkortet er opdateret med seneste BIOS og den har kørt fejlfrit i en måned. Hvad kan der være galt ?

På forhånd tak.

Fra : CopyCat

Dato : 21-05-02 20:55

> Bundkortet er opdateret med seneste BIOS og den har kørt fejlfrit i en
måned. Hvad kan der være galt ?

Kan det være at kølerne er fyldt med nuller mænd ? .,

eller måske en strømforsyning der er ved at stå af ? .,

~~Frank .,

Fra : [9000] Totter

Dato : 21-05-02 21:10

Der er heller ingen nullermænd i kølerne, jeg har selv tænkt lidt på PSU'en, men jeg ved det sku' ikke rigtigt.

Fra : Anders Berg

Dato : 22-05-02 16:42

"[9000] Totter" <given@besked.com> wrote in message

> Der er heller ingen nullermænd i kølerne, jeg har selv tænkt lidt på PSU'en, men jeg ved det sku' ikke rigtigt.

Du kan købe en billig Aopen PSU af mig hvis det er. Kører næsten
perfekt, og er på 300W

Mvh. Anders

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 22-05-02 16:52

Anders Berg wrote:

> Du kan købe en billig Aopen PSU af mig hvis det er. Kører næsten
> perfekt, og er på 300W

Det skulle vel ikke være den som du mener er defekt, fordi den ikke kan
trække din computer?

Fra : Anders Berg

Dato : 23-05-02 22:51

> Det skulle vel ikke være den som du mener er defekt, fordi den ikke kan
> trække din computer?

He he, JO!! Det var ham jeg købte den af :)

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 21-05-02 23:01

[9000] Totter wrote:

> [...]
> grynere grafik på ikonerne, samt nogle mærkelige små prikker på vinduerne.

Der er noget galt med spændingen til grafikkortet, hvilket er underligt
når den har kørt fint i et stykke tid.
Men så vidt jeg kan se, er det bundkortet eller PSU'en som ikke længere
leverer "stabil" eller høj nok spænding til grafikkortet.
Prøv at bytte PSU'er, og se hvad resultatet er.

PS: når man cross-poster, er det en god ide at sætte FollowUp-To til en
af grupperne, så der ikke bliver postet en besked i alle de grupper man
har cross-postet til. FUT hermed sat til dk.edb.hardware

Fra : [9000] Totter

Dato : 22-05-02 21:02

> Men så vidt jeg kan se, er det bundkortet eller PSU'en som ikke længere
> leverer "stabil" eller høj nok spænding til grafikkortet.
> Prøv at bytte PSU'er, og se hvad resultatet er.

Jeg vil prøve at skifte PSU'en og ser hvad der sker, jeg vender tilbage med et svar.
På forhånd tak.

Fra : [9000] Totter

Dato : 23-05-02 16:36

PSU'en var synderen i dette spil, den er skiftet ud og nu kører det hele perfekt igen.
Jeg takker for jeres indlæg.