MySQL kommunikation
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-02-01 22:05

Jeg har installeret MySQL på min Windows 2000 Svr, men jeg er usikker på,
hvordan man kommunikerer med den (det skal være direkte - dvs ikke via
PHP/ASP eller lignende. Kan det gøres via en cmd-prompt ?

/Jesper

--
Why don't we go see a play tonight ?
- wife of Abraham Lincoln

Fra : Jakob Andersen

Dato : 07-02-01 22:06

"Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> wrote
> Jeg har installeret MySQL på min Windows 2000 Svr, men jeg er usikker på,
> hvordan man kommunikerer med den (det skal være direkte - dvs ikke via
> PHP/ASP eller lignende. Kan det gøres via en cmd-prompt ?

Det kan gøres med commandprompten men jeg vil anbefale dig at få fat i en
GUI som f.eks. DBTools [1] som jeg bruger og er yderst tilfreds med.

[1] Se. <http://dbtools.vila.bol.com.br/>

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-02-01 22:20

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> wrote in message
> [...]
>
> Det kan gøres med commandprompten men jeg vil anbefale dig at få fat i en
> GUI som f.eks. DBTools [1] som jeg bruger og er yderst tilfreds med.

det ser yderst brugervenligt ud ... og dejligt velkendt ...

mange tak ...

/Jesper
--
Føj en stinker ... jeg har lige slået en skid
- vil du med udenfor ?

Fra : Henrik Hansen

Dato : 08-02-01 11:28

> [...]

> hvordan man kommunikerer med den (det skal være direkte - dvs ikke via
> PHP/ASP eller lignende. Kan det gøres via en cmd-prompt ?

find hvor dine mysql bin filer ligger på harddisken og lav en mysql
--help som giver dig hjælpen til mysql kommando værktøjet.

--
Henrik Hansen