Kristi Legeme
Fra : IChThYS

Dato : 21-05-02 16:22

Fra : Hagemann

Dato : 21-05-02 18:17

IChThYS skrev og sagde:

"Visionen er at lægge op til en åben debat, hvor man deltager for at blive
klogere og ikke for at gøre andre klogere."

Hvordan kan man blive klogere, hvis man ikke må gøres klogere af dem som
måske ved noget ?
Jeg synes det virker lidt modsigende..?
Hvem skal så gøres klog, og hvem er den kloge, som ene mand må sige noget
klogt til dem,
som måske havde godt af at blive klogere ?

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 21-05-02 20:11

On Tue, 21 May 2002 19:16:32 +0200, "Hagemann" <Hage@ofir.dk> wrote:

> [...]
>at blive klogere og ikke for at gøre andre klogere."
>
>Hvordan kan man blive klogere, hvis man ikke må gøres klogere af

Så læs dog indenad...

Man bør ikke deltage, hvis man *kun* har til formål at fortælle de
andre deltagere hvordan alting i virkeligheden hænger sammen.

Selvfølgelig er det ikke forbudt at lære af andre - det er faktisk det
det hele handler om.

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
21 maj AD 2002
Skt. Konstantin den Store

Fra : Hagemann

Dato : 21-05-02 20:37

"Lars Erik Bryld" <lars-erik@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse

> Så læs dog indenad...

Greb indholdet, men ordlyden kunne let misforstås.

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 21-05-02 20:59

On Tue, 21 May 2002 21:36:43 +0200, "Hagemann" <Hage@ofir.dk> wrote:

>Greb indholdet, men ordlyden kunne let misforstås.

Heh - noget andet er at indholdet indtil videre er ret overskueligt.
Jeg kan i hvert fald ikke finde ind til det dybere indhold af stedet.

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
21 maj AD 2002
Skt. Konstantin den Store

Fra : IChThYS

Dato : 22-05-02 06:34

"Lars Erik Bryld" <lars-erik@dadlnet.dk> wrote in message

> [...]
> andre deltagere hvordan alting i virkeligheden hænger sammen.
>
> Selvfølgelig er det ikke forbudt at lære af andre - det er faktisk det

Det er helt rigtigt forstået. Jeg lægger op til, at man mødes for at lære af
hinanden og ikke for at belære hinanden. Det hele er en indstilling, man må
tage for at være med.

Ydmyghed er en af Åndens frugter. Med sand ydmyghed kan vi som kristne nå
langt med hinanden.

IChThYS

Fra : Live4Him

Dato : 21-05-02 21:59

"IChThYS" <ichthys@e-mail.dk> wrote in message
> http://www.kristilegeme.dk

Jeg kan kun se en tom side ?

jørgen.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 21-05-02 23:10

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "IChThYS" <ichthys@e-mail.dk> wrote in message
>
> Jeg kan kun se en tom side ?

Samme her.

Anders Peter Johnsen

Fra : IChThYS

Dato : 22-05-02 06:36

Prøv igen. Den skulle være oppe.

www.kristilegeme.dk

IChThYS

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 22-05-02 11:39

"IChThYS" <ichthys@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv igen. Den skulle være oppe.
>
> www.kristilegeme.dk
>
> IChThYS

Yep, det lyder da spændende, men du skal vel have en del links, kunne jeg
forestille mig?

Hvis ikke selv du allerede har nogen, vil jeg anbefale dig at skrive et
indlæg med headeren "Hjemmeside" og pænt spørge folk om deres
yndlingslinks...

Indtil videre kan jeg selv umiddelbart give det eet, som jeg mener bør
findes på enver seriøs kristen dansk bibelside, nemlig Bibelselskabets
on-line-bibelside:
http://www.bibelselskabet.dk/bibelen/bibelen.html
Et evt. banner eller ikon må du vist selv lave...

Held og lykke med siden!

Anders Peter Johnsen

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 23-05-02 20:36

On Wed, 22 May 2002 07:35:38 +0200, "IChThYS" <ichthys@e-mail.dk>
wrote:

>Prøv igen. Den skulle være oppe.
>
>www.kristilegeme.dk

Jamm....skal der ikke snart være andet end forsiden og det der
mission-statement? Links, chat, etellerandet...

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
23 maj AD 2002
Skt. Julia