Form -> DB -> Mail -> Mail
Fra : Nigel

Dato : 21-05-02 14:03

Hej Gruppe

jeg efterlyser en script hvor der er en formular der smider en tilmelding i
en DB og sender en mail vha. Jmail til f.eks. admin og en beskræftelses
email til brugeren ....ved submit skal der rediretes ....er det ikke
(færdiglavet) derude et eller andet sted ???

thx in advance

---

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-05-02 14:23

On Tue, 21 May 2002 15:02:41 +0200, "Nigel" <nigel@hotmail.com> wrote:

> [...]
>email til brugeren ....ved submit skal der rediretes ....er det ikke
>(færdiglavet) derude et eller andet sted ???

Dit script består af flere dele, som sikkert hver især kan findes
rundt omkring. Men du slipper ikke for at tænke dit projekt igennem
alligevel, så hvad med at fortælle hvilken del der giver problemer?

Hvis du mangler sites, hvor du kan lede, så har jeg samlet nogle her:
- men der er selvfølgelig masser af andre - kig på Google.

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Nigel

Dato : 21-05-02 14:58

Hej Jørn

> Dit script består af flere dele, som sikkert hver især kan findes rundt
omkring. Men du slipper ikke for at tænke dit projekt igennem alligevel, så
hvad med at fortælle hvilken del der giver problemer?<

Der er egentlig ingen problemer ...jeg har lige nu formular der sender til
admin vha. jmail, og det virker fint..kunne dog godt tænke mig at scriptet
smed det i DB samtidig og sendte en bekræftelses mail til tilmelderen ..men
det reelle problem er vel egenligt min dovenskab..og hvorfor opfinde den
dybe tallerken 2 gange .... :0)

tak for links...

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-05-02 15:19

On Tue, 21 May 2002 15:57:48 +0200, "Nigel" <nigel@hotmail.com> wrote:

Hej Nigel,

> [...]
>admin vha. jmail, og det virker fint..kunne dog godt tænke mig at scriptet
>smed det i DB samtidig og sendte en bekræftelses mail til tilmelderen

Hvis du i forevejen sender til admin, så er det vel ikke så svært også
at sende til tilmelderen :)
Husk dog at checke, at det rent faktisk bliver gemt i db, inden du
sender bekræftelse. Det er næsten værre at sende bekræftelse på noget
som ikke passer end ikke at sende bekræftelse ...

>det reelle problem er vel egenligt min dovenskab..og hvorfor opfinde den
>dybe tallerken 2 gange .... :0)

Helt enig.
Min pointe var såmænd bare, at størstedelen af arbejdet ved den slags
projekter alligevel ligger i at komme fra det ene "del-script" til det
andet, så der er ikke så meget sparet.
Men det er selvfølgelig altid rart med andres scripts til inspiration
.... og afskrækkelse :)

Good luck,
Jørn

--