Tusindårsriget
Fra : Live4Him

Dato : 21-05-02 13:30

Hvis alle jordens kristne bliver bortrykket* før den store trængsel og før
det efterfølgende tusindårsrige, hvem skal så befolke tusindårsriget ?

--
http://www.sermonaudio.com/

Fra : Ole Madsen

Dato : 21-05-02 13:35

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
> Hvis alle jordens kristne bliver bortrykket* før den store trængsel og før
> det efterfølgende tusindårsrige, hvem skal så befolke tusindårsriget ?

Dem som går igennem trængselen tror jeg

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 21-05-02 13:36

> Hvis alle jordens kristne bliver bortrykket* før den store trængsel og før
> det efterfølgende tusindårsrige, hvem skal så befolke tusindårsriget ?

Men du skal ikke tage mit ord for det jeg skrev, da jeg aldrig har studeret
det

Ole

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 22-05-02 08:02

On Tue, 21 May 2002 14:30:04 +0200, "Live4Him"
<brothers_bisp@hotmail.com> wrote:

>Hvis alle jordens kristne bliver bortrykket* før den store trængsel og før
>det efterfølgende tusindårsrige, hvem skal så befolke tusindårsriget ?

Hvis man kigger på Åbenbaringen 20,6-9 synes der at være to grupper:
De salige (v6) som har del i den første opstandelse og de hellige (v9)
i deres lejr og i den elskede stad. Så kan man jo efter behag mene om
det er en særlig gruppe kristne eller om det er det der Guds
ejendomsfolk som først sent erkender Kristus som også deres Messias.

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
22 maj AD 2002
Skt. Rita

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-05-02 12:40

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis alle jordens kristne bliver bortrykket* før den store
> trængsel og før det efterfølgende tusindårsrige, hvem skal
> så befolke tusindårsriget ?

Slet ingen, for da vil jorden være øde og tom.
Læs denne artikel der giver et godt indblik:
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-022.htm

og denne noget mere fyldige artikel:
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-043.htm

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-052.htm

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 27-05-02 13:04

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> wrote in message
> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Slet ingen, for da vil jorden være øde og tom.

Det kan jeg da vist ikke være enig med dig i.
Vi hører til på denne jord, og vi vil bo her
på Jorden i tusindårsriget. Med vi menes alle,
der har antaget Jesus Kristus som Frelser
og Forløser.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-05-02 14:08

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3cf22082$0$18624$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det kan jeg da vist ikke være enig med dig i.
> Vi hører til på denne jord, og vi vil bo her
> på Jorden i tusindårsriget. Med vi menes alle,
> der har antaget Jesus Kristus som Frelser
> og Forløser.

Tja, det er da nok muligt at du og Mormons Bog mener det, men hvis du
virkelig læser hvad der står i de to artikler, da vil du også se at
der er ført mere en rigelig og tilstrækkelig bevis for at Bibelen
siger noget andet!

Men nu betyder det næppe særligt meget for dig dig hvad Bibelen siger,
når Mormons Bog siger noget andet

Fra : Ole Madsen

Dato : 27-05-02 14:56

> [...]
> siger noget andet!
>
> Men nu betyder det næppe særligt meget for dig dig hvad Bibelen siger,

Jeg ved ikke hvad mormor siger til det, men jeg er enig i hvad Bodil siger,
hvorfor skulle jorden være øde når der står at den skal bosættes med de
retfærdige?

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-05-02 15:06

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> wrote:

[ om jorden er befolket i De 1000 år ]

> Jeg ved ikke hvad mormor siger til det, men jeg er enig i hvad
> Bodil siger, hvorfor skulle jorden være øde når der står at den
> skal bosættes med de retfærdige?

Læs artiklen http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-022.htm der får du
det fulde svar, fuldt dokumenteret med Bibelen!

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 27-05-02 18:07

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> skrev i en meddelelse
> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ om jorden er befolket i De 1000 år ]

> Læs artiklen http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-022.htm der får du
> det fulde svar, fuldt dokumenteret med Bibelen!

Hvad siger du så Bodil, har du en løsning på hvem det er du vil have på
jorden i de tusind år????

--
Erik L

Sandheden er ikke altid rar
den kan såre og gøre ondt
men den er alligevel bedre
end fortielsen og løgnen
for de dræner ens livskraft.

Fra : Ole Madsen

Dato : 27-05-02 20:12

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message

> Hvad siger du så Bodil, har du en løsning på hvem det er du vil have på
> jorden i de tusind år????

Hvilke folkeslag står der så om i åbenbaringsbogen om Gog og Magog? dette er
jo ikke i trængselen

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-05-02 20:31

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Hvilke folkeslag står der så om i åbenbaringsbogen om Gog
> og Magog? dette er jo ikke i trængselen

Læg mærke til *helt præcist* hvad der står i Åb. 20,5: "De andre døde
blev ikke levende før de 1000 år var tilende". Og i vers 7: "Og når de
1000 år er til ende, skal Satan løses fra sit fængsel".

De folkeslag der er nævnt i vers 8 er de folkeslag der er blevet
levende ved slutningen af de 1000 år. Ved starten af de 1000 år, ved
Jesu genkomst, bliver alle de frelste bortrykket til Himmelen. Alle de
ugudelige dør, - og dermed er jorden øde og tom. Ved slutningen af de
1000 år bliver alle de ugudelige der døde ved begyndelsen af de 1000
år atter levende.

Men læs nu den redegørelse jeg har givet dig et link til:
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-022.htm

og denne noget mere fyldige artikel:
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-043.htm

her får du det hele detaljeret og fyldestgørende forklaret og bibelsk
dokumenteret så det ikke er til at tage fejl af.

Men selvfølgelig, - hvis du ikke gider at læse den fremlagte
dokumentation er det jo ret umuligt at føre en seriøs debat med dig om
dette emne!

Fra : Ole Madsen

Dato : 28-05-02 14:20

Jeg vil først rose dig for din angasement, men så holder rosen også op.

> [...]
> ugudelige dør, - og dermed er jorden øde og tom. Ved slutningen af de
> 1000 år bliver alle de ugudelige der døde ved begyndelsen af de 1000

Nej, de skal for den store trone til dom

> Men læs nu den redegørelse jeg har givet dig et link til:
> http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-022.htm

Det var det mest rodede profetiske artikel jeg nogen siden har læst

1. Jeg skriver efter dine punkter

"så han ikke mere kunne forføre folkeslagene" siger jo at der er mennesker
på jorden.

3. Du skriver: "vi har set, at begyndelsen afmærkes ved, at de døde i
kristus opstår, og denne tekst viser, at to andre begivenheder finder sted
samtidigt"

Før dette skriver du om at de troende bliver hentet, men du mangler at se at
Jesu komme for at hente menigheden og for at dømme ved Armageddon er to
forskellige begivenheder som er 7 år imellem.

Hvis du studere menighedsbrevene, så ser du at af de sidste 4 menigheder,
var der kun en menighed som blev lovet af blive bevaret fra trængselen, men
de andre 3 blev advaret om hvis de ikke omvendte sig, ville de gå igennem
trængselen. Deraf kommer det at dem som har sin sag i orden med Herren ikke
skal igennem trængselen men bortrykkes for at være sammen med Herren.

5. punkt 5 har jeg gjort opmærksom på. at der er mennesker

6. det er ikke rigtigt, der står at satan er bundet i afgrunden

i det hele taget fatter jeg ikke hvordan du kan komme til de sjove
slutninger du kommer frem til. Jeg kan ikke få det til at passe med bibelen.
LÆS INDERGAARD

> Men selvfølgelig, - hvis du ikke gider at læse den fremlagte
> dokumentation er det jo ret umuligt at føre en seriøs debat med dig om
> dette emne!

Ja jeg ind rømmer at jeg ikke altid er til at diskutere med, men du er jo
med i den klub selv.

Ole

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 27-05-02 22:24

> [...]
> "Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message

> Hvilke folkeslag står der så om i åbenbaringsbogen om Gog og Magog? dette

det er danskerne blandt andet! Nej!

Erik L

Sandheden er ikke altid rar
den kan såre og gøre ondt
men den er alligevel bedre
end fortielsen og løgnen
for de dræner ens livskraft.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 27-05-02 18:00

> [...]
> Vi hører til på denne jord, og vi vil bo her
> på Jorden i tusindårsriget. Med vi menes alle,
> der har antaget Jesus Kristus som Frelser

* Antaget * , er det alt hvad mormonerne gør "antager Jesus som frelser og
forløser"

--
Erik L

Sandheden er ikke altid rar
den kan såre og gøre ondt
men den er alligevel bedre
end fortielsen og løgnen
for de dræner ens livskraft.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 28-05-02 15:25

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message
Klip!

> * Antaget * , er det alt hvad mormonerne gør "antager Jesus som frelser
og
> forløser"

Pas på, Erik, ordkløveri er en slem synd og er stærkt vanedannende.

"Antaget" indbefatter mere end den sædvanlige opfattelse af ordet
"antage". "Antaget" betyder i denne sammenhæng: "anerkender,
respekterer, vedkender sig, bøjer sig under osv."

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 28-05-02 16:41

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3cf392f5$0$97287$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message
> Klip!

> og
>
> Pas på, Erik, ordkløveri er en slem synd og er stærkt vanedannende.

Pas på hvad, kære Bodil??? Skal jeg lyve og sige at Mormoner er sande
kristne for at komme ud af den vanen igen???

> "Antaget" indbefatter mere end den sædvanlige opfattelse af ordet
> "antage". "Antaget" betyder i denne sammenhæng: "anerkender,
> respekterer, vedkender sig, bøjer sig under osv."

Ja, du har antageligt sagt, at det kun er en hypotese at anerkende Jesus som
en person af en Treenig Gud ??? For du tror vel ikke at den sande Mormonen
Jesus og treenighedens Jesus er samme person.???

Erik L

Sandheden er ikke altid rar
den kan såre og gøre ondt
men den er alligevel bedre
end fortielsen og løgnen
for de dræner ens livskraft.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 28-05-02 20:14

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message > > Pas
på, Erik, ordkløveri er en slem synd og er stærkt vanedannende.

> Pas på hvad, kære Bodil??? Skal jeg lyve og sige at Mormoner er sande
> kristne for at komme ud af den vanen igen???

Du behøver såmænd slet ikke sige noget som helst,
for dine gerninger råber så højt, at jeg ikke kan høre,
hvad du siger (læs: skriver).

Mvh. Bodil.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 29-05-02 05:31

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3cf3d6a2$0$78792$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
>
> Du behøver såmænd slet ikke sige noget som helst,
> for dine gerninger råber så højt, at jeg ikke kan høre,

Sandheden er ikke altid rar
den kan såre og gøre ondt
men den er alligevel bedre
end fortielsen og løgnen