problem med submit af form vha. link i net~
Fra : Kim Schulz

Dato : 21-05-02 13:26

hejsa
jeg forsøger at lave et link i stedet for de kedelige grå
knapper der
normalt er i forme i netscape. Til dette ville jeg benytte
javascript og
har lavet følgende:
<script language="JavaScript">
function onLogin()
{
this.form_login.start.value = "submit";
this.form_login.submit();
}
function onLoginAsGuest()
{
this.form_login.guest.value = "submit";
this.form_login.submit();
}
</script>

og så links som :

title="Gæst" >gæst</a>

title="login"
>login</a>

problemet er bare at der ikke sker en skid når man trykker på
linkene
(andet end at den reloader siden siden i ns6.2.2).
form_login er navnet på formen som er lavet på den almindelige
måde med:
<form name ="form_login" method="post"
action="<?=$_SERVER['PHP_SELF']?>">

hvordan klare jeg denne her?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 21-05-02 13:59

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> wrote in message
> this.form_login.guest.value = "submit";

this vil i ovenstående referere til funktionen og ikke til dokumentet.
Derfor skal du istedet referere til dokumentet og ikke this, sådan her:

<script type="text/javascript">
function onLogin( ){
document.form_login.start.value = "submit";
document.form_login.submit();
}
function onLoginAsGuest(){
document.form_login.guest.value = "submit";
document.form_login.submit();
}
</script>

og så links som :

title="Gæst">gæst</a>

--
Jakob Andersen

Fra : Kim Schulz

Dato : 21-05-02 15:12

Jakob Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> "Kim Schulz" <kim@schulz.dk> wrote in message
>
> this vil i ovenstående referere til funktionen og ikke til dokumentet.
> Derfor skal du istedet referere til dokumentet og ikke this, sådan her:
[snip]
Tak det var lige det der manglede! beklager at der kom 3 indlæg men denne
online nntp sender fra html.dk skrev at de 2 første ikke var blevet afsendt.

MVH
Kim

Fra : Stig Nygaard

Dato : 21-05-02 20:20

Hej Kim

Kim Schulz wrote:
> title="Gæst" >gæst</a>

Du blander to typer links lidt sammen. enten gør du

<A href="javascript:onLoginAsGuest();">gæst</A>

eller også:

<A href="#" onclick="onLoginAsGuest();">gæst</A>

--
Mvh. Stig
stig@rockland.dk

http://www.rockland.dk/ - reconstructing time...