unix koks på mac osX
Fra : BassBalls

Dato : 21-05-02 11:49

Jeg opleveder pludselig at classic ikke vil starte der er ingen error
melding blot kommer vinduet med classic starter men intet sker, print
funktionen er også ude af drift og jeg kan ikke installerer pakker
længere, i konsol er loggen

2002-05-21 10:44:18.875 loginwindow[281] Can't connect to pbs object
"RulebookServer"

Hvad betyder det, er der en unix expert der vil hjælpe, kan jeg gøre
noget eller er jeg mon dømt til endnu engang at reinstallerer, det skal
poienteres at jeg ikke har rodet med noget som root (slået fra) X darwin
kan heller ikke starte op længere . her er loggen

2002-05-21 11:01:06.494 XDarwin[333]
XDarwin 1.1
Warning: no access to tty (Inappropriate ioctl for device).
Thus no job control in this shell.

Fatal server error:
Could not create lock file in /tmp/.tX0-lock

OsVendorFatalError
AbortDDX
Quitting XDarwin...

Jeg vil blive meget glad for lidt hjælp da jeg er 100% afhængig af min
maskine på arbejde.

De enkelte applicationer kører ok på X , men jeg skulle gerne printe og
kører classic hurtigt igen.

tak

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 21-05-02 12:17

BassBalls <bassballs@mac.com> writes:

> Fatal server error:
> Could not create lock file in /tmp/.tX0-lock

Nu ved jeg ikke noget om Darwin, men på andre systemer kan man få brug
for at slette sådan en lock-fil manuelt. Så check om den findes i
forvejen.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N