Hosting.
Fra : Kim Monberg

Dato : 21-05-02 11:46

Hejsa alle..

Jeg ville høre om, hvordan man hoster flere domæner på samme IP. i
forbindelse med WWW&FTP server

Sætter man dkhostmaster til at route til ens IP, eller skal man have sin
egen DNS server op?

Kan man det, og hvis ja, hvilke programmer bruger man til det?

Jeg kører standard W2K på min server, men har selvfølgeligt muligheden for
at køre Linux.

Mvh:
Kim Monberg

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 21-05-02 11:56

"Kim Monberg" <info@monberg.dk> wrote in

> [...]
> sin egen DNS server op?
>
> Kan man det, og hvis ja, hvilke programmer bruger man til det?

Du finder en DNS-udbyder og får dem til at pege dine domæner mod din IP.

> Jeg kører standard W2K på min server, men har selvfølgeligt muligheden
> for at køre Linux.

IIS 5.0 i Win2K Server klarer fint flere domæner.

Find hjælp til det her: http://localhost/iisHelp/

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Kim Monberg

Dato : 21-05-02 12:11

Som sagt bruger jeg ikke w2k server edition, men standard udgave.

Men hvad ville være bedst, finde en DNS server, sætte den op, eller som du
siger, bede en DNS host om at route det.
Hvis det er tilfældet, er der så nogen der ved hvor jeg kan læse lidt mere
om routing af domæner, og eventuelt kender et firma der router domæner
videre.

Mvh:
Kim Monberg

Fra : Heine Laursen

Dato : 21-05-02 12:18

> [...]
> Hvis det er tilfældet, er der så nogen der ved hvor jeg kan læse lidt
> mere om routing af domæner, og eventuelt kender et firma der router

Dev ville nok være best at få eks http://www.gratisdns.dk til at hoste dine
domains

Heine Laursen

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 21-05-02 12:18

"Kim Monberg" <info@monberg.dk> wrote in

> Som sagt bruger jeg ikke w2k server edition, men standard udgave.

Den findes ikke - jeg tror du mener Professional. Så vidt jeg ved
understøtter IIS i W2K Professional ikke brug af flere domæner. Du nævner
selv Linux i et tidligere indlæg - Apache hertil kan også uden problemer
håndtere flere domæner.

> Men hvad ville være bedst, finde en DNS server, sætte den op, eller
> som du siger, bede en DNS host om at route det.

- at finde en DNS-udbyder og bede dem pege dine domæner mod den ønskede
IP.

> og eventuelt kender et firma der router
> domæner videre.

Der er tonsvis: Netsite, Cybercity, Azero, osv osv.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-05-02 21:34

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> wrote in message
> [...]
> selv Linux i et tidligere indlæg - Apache hertil kan også uden problemer

Men er der ikke noget fnidder med at 2k Prof kun understøtter 10samtidige
connections? , eller er det kun i forbindelse med IIS (Jeg kan huske der er
noget, men lige hvad specifikt det var står lidt uklart pt)

> - at finde en DNS-udbyder og bede dem pege dine domæner mod den ønskede
> IP.

> Der er tonsvis: Netsite, Cybercity, Azero, osv osv.

DHT ikke at forglemme, der kan du få en billig pakke til 12kr/måned hvor du
selv kan ændre DNS for dine domains via en web-manager

/Dennis

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 22-05-02 08:08

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in

> [...]
> 10samtidige connections? , eller er det kun i forbindelse med IIS (Jeg
> kan huske der er noget, men lige hvad specifikt det var står lidt

Jo, der er indlagt en begrænsning - jeg kan ikke lige huske hvor. Men er
det 10 samtidige connections, så er det vel tilstrækkeligt til de fleste
hjemmeservere.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 22-05-02 10:57

"Simon H. Pedersen" wrote:

> Jo, der er indlagt en begrænsning - jeg kan ikke lige huske hvor. Men er
> det 10 samtidige connections, så er det vel tilstrækkeligt til de fleste
> hjemmeservere.

Begrænsningen ligger i IIS (eller Personal Webserver, hvis man har en
Windows-version, hvor web-serveren har fået det navn...).
Én bruger kan sagtens lave flere connections til serveren - man kan
faktisk ramme loftet selv med én bruger.
Jeg vil anbefale Apache, hvis man ikke skal bruge ASP.

M.v.h.

Jonathan

p.s. Bemærk FUT - svar på dette indlæg havner i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Jonathan Stein

Dato : 21-05-02 12:31

Kim Monberg wrote:

> Men hvad ville være bedst, finde en DNS server, sætte den op, eller som du
> siger, bede en DNS host om at route det.

Du skal have mindst to DNS-servere, og hvis det er .dk domæner, skal du
betale dk-hostmaster 500 kr pr. server for at få dem godkendt (registreret).

> Hvis det er tilfældet, er der så nogen der ved hvor jeg kan læse lidt mere
> om routing af domæner, og eventuelt kender et firma der router domæner
> videre.

Prøv at kigge i dk.edb.internet.udbydere.webhotel - der finder du også
henvisninger til gratis DNS-services.
Din webserver skal understøtte flere domæner på samme IP-adresse. Apache,
som blev foreslået andetsteds fungerer også fint under Windows 2000.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/