Css i IE og NS
Fra : Henrik Farre

Dato : 07-02-01 20:43

Yello

Det er enten IE5.5 eller NS4.75 der driller mig.

Hvis jeg i mit style sheet(ligger i en mappe ved navn "Css") skriver:
BODY { background:url("../Graphics/menubg.png") #5C5C5C; margin-top:5px;
margin-left:5px;}
Så vises baggrunds billedet i IE, men ikke i NS

Hvis jeg så skriver:
BODY { background:url("Graphics/menubg.png") #5C5C5C; margin-top:5px;
margin-left:5px;}
Så vises baggrunds billedet i NS, men ikke i IE ; )
Sjovt ik'

Jeg ved at en fuld sti (http://www.bla.dk/Css/......) vel er løsningen,
men jeg vil gerne teste det offline, da proxyen jeg sufer igennem ikke
vi lade mig komme i kontakt med www.whitehat.dk hvor jeg har min side
liggende.

Ps. er der en der evt. kan foreslå en lignede service?

På forhånd tak.

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre

Webpage: http://Welcome.to/Webbench

Fra : Klaus Seidenfaden

Dato : 07-02-01 21:05

Henrik Farre skrev i meddelelsen <3A81A4E8.841453EB@obel.auc.dk>...

>Jeg ved at en fuld sti (http://www.bla.dk/Css/......) vel er løsningen,

Prøv en halvfuld sti: /Graphics/...

-- Klaus.

Fra : Henrik Farre

Dato : 07-02-01 21:28

Yello

Klaus Seidenfaden wrote:

> Prøv en halvfuld sti: /Graphics/...

Hmm...virker ik'

Fra : Leonard

Dato : 07-02-01 22:06

Henrik Farre <enrique@obel.auc.dk> skrev:

>Hmm...virker ik'

Hvis den skal virke skal den også helt tilbage til /Css/Graph....
Det er iøvrigt ikke smart at bruge store og små bogstaver i URLs, prøv
at nøjes med de små: /css/graphics/..... kræver selvfølgelig at du
også ændrer det til små bogstaver i den fysiske sti.
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Klaus Seidenfaden

Dato : 07-02-01 22:16

Leonard skrev i meddelelsen <3a83b823.10572709@news.cybercity.dk>...

>Hvis den skal virke skal den også helt tilbage til /Css/Graph....

Åh ja - jeg syntes bare ikke det fremgik at Graphics lå i Css. Henrik
skrev jo at han i sit stylesheet i Css mappen havde en url
'../Graphics/'

-- Klaus.

Fra : Henrik Farre

Dato : 07-02-01 22:50

Yello

Klaus Seidenfaden wrote:

> Åh ja - jeg syntes bare ikke det fremgik at Graphics lå i Css. Henrik
> skrev jo at han i sit stylesheet i Css mappen havde en url
> '../Graphics/'
>
> -- Klaus.

Sorry min fejl:

Mappe strukturen er:

Css/Mainstyle.html
Graphics/Billeder.png
Links/index.html
index.html

Hvis jeg nu f.eks. står i "Links/index.html" så virker style sheetet i
NS, da den jo fatter at den skal ../ en gang og så ind i Css/
Så den går ud fra .html filen ("Links/index.html"), og ikke fra style
sheetet.

Det er kun NS der brokker sig. Opera og IE svinger bare ; )

Fra : Leonard

Dato : 07-02-01 23:01

Henrik Farre <enrique@obel.auc.dk> skrev:

>Css/Mainstyle.html
>Graphics/Billeder.png
>Links/index.html
>index.html

Har du forsøgt at ændre det hele til kun at bruge små bogstaver ?
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 08-02-01 23:07

> Det er kun NS der brokker sig. Opera og IE svinger bare ; )
Jeg synes jeg hat læst et sted at NS4.x ikke er så glad for CSS. Det er også
min erfaring at visse funktioner ikke virker i NS4.x.
Lars Klingenberg
[lklingenberg@ifi.ku.dk]

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-02-01 16:53

Netscape 4.x fortolker fejlagtigt relative links i stylesheets som
værende fra html filen hvor den skulle være fra stylesheet'et.
Se: http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/syndata.html#value-def-uri

Der er tre måder at omgå dette.
1. læg *.css og *.htm filerne i samme bibliotek.
2. Brug en absolut URL.
3. Brug forskellige stylesheets for NS og øvrige browsere.