MS Windows
briani 27239
Voldsomt CPU-brug
Fra : Rene Erichsen

Dato : 20-05-02 16:41

Kører XP. Med flere brugere.
Mit problem er at i visse tilfælde kører en proces ved navn svchost.exe
(SYSTEM) med 99% af CPU-kraften og det kan mærkes. Hvis jeg blot afslutter
processen virker lyden ikke, så jeg er nød til at genstarte.
Jeg ved ikke hvad der forårsager tilstanden, men den indtræffer helt sikkert
hvis jeg skifter bruger.

Kan nogen hjælpe?

mvh Rene

Fra : mc

Dato : 20-05-02 18:14

"Rene Erichsen" <erichsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> processen virker lyden ikke, så jeg er nød til at genstarte.
> Jeg ved ikke hvad der forårsager tilstanden, men den indtræffer helt

Jeg har ikke forstand på det.

Vil bare sige at jeg for nogle dage siden åbenbart havde fået installeret en
proces ved navn Super Mario Brothers, der hvert sekund fordoblede den mængde
RAM den brugte, hvorfor min PC "gik i ged" efter 1 minut.
Kan det være noget lignende? En slags virus.

Fra : John Hansen

Dato : 20-05-02 21:12

"mc" <mcn@NOSPAMe-box.dk> wrote in message

> Kan det være noget lignende? En slags virus.

"Generic Host Process for Win32 Services" fra Microsoft

Jeg har også flere på min Laptop, hvad de gør ved jeg ikke, men de skal
åbenbart være der.

John

Fra : Futte

Dato : 20-05-02 19:25

Jeg ved det ikke men jeg har 4 processer der hedder svchost.exe hvad de gør
og at der er 4 har undret mig meget

Fra : Pico

Dato : 20-05-02 20:47

Futte wrote:
> Jeg ved det ikke men jeg har 4 processer der hedder svchost.exe hvad
> de gør og at der er 4 har undret mig meget

Det har jeg også, men de bruger ikke nogen prcessor kraft, men
selvfølgelig noget hukommelse.
Der står at de er Lokal tjenest & Nætværkstjeneste, og så 2 med
System.
Jeg ved desvære ikke hvad de bruges til, men åske andre ved det,
Pico

Fra : mc

Dato : 20-05-02 22:44

"Pico" <Pico@post9.tele.dk> wrote in message

> [...]
> System.
> Jeg ved desvære ikke hvad de bruges til, men åske andre ved det,

Jeg er desværre ikke så meget klogere. Men der står noget her:

At startup, Svchost.exe checks the services portion of the registry to
construct a list of services that it needs to load. Multiple instances of
Svchost.exe can run at the same time. Each Svchost.exe session can contain a
grouping of services, so that separate services can run, depending on how
and where Svchost.exe is started. This allows for better control and easier
debugging.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314056

Fra : Kasper

Dato : 20-05-02 21:53

"Rene Erichsen" <erichsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Kan nogen hjælpe?
>
> mvh Rene

Hvis du har KaZaA, så finder du muligvis problemet dér.
De går nemlig ind og bruger din cpu-kraft...
Prøv at afinstallere dette, hvis du har det, og se om det hjælper.

Kasper

Fra : Peter Jensen

Dato : 20-05-02 22:17

"Kasper" scribbled:

> Hvis du har KaZaA, så finder du muligvis problemet dér.
> De går nemlig ind og bruger din cpu-kraft...
> Prøv at afinstallere dette, hvis du har det, og se om det hjælper.

Så skal han også lige afinstallere spywaren med AdAware, da det i så
fald formentligt vil være den der bruger CPU-tid.
--
PeKaJe

Fra : Rene Erichsen

Dato : 21-05-02 05:12

Nu er jeg selv kommet lidt længere. svchost kører rigtigt nok en eller flere
tjenester. I mit tilfælde er det den 3. svchost, det er galt med. Nu skal
jeg så blot finde ud af hvilken tjeneste det er galt med og så deaktivere
automatisk start på den.
Man kan se hvilke tjenster svchost kører med ved at køre "cmd tasklist /SVC"

mvh rene