Nybegynder på MySQL-- har jeg klodset?
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 20-05-02 16:14

Har lige installeret MySQL 4.0.0.2 på en rh 7.1 med rpm -ivh uden nogen
fejlmeddelser.

efter inst. kommer følgende:
PLEASE REMEMBER TO SET A PASSWORD FOR THE MySQL root USER !
This is done with:
/usr/bin/mysqladmin -u root -p password 'new-password'
/usr/bin/mysqladmin -u root -h service -p password 'new-password'

imidlertid ligger der indeg mysqladmin nogen steder. Skulle jeg have valgt
3.xx versionen som nybegynder?

finn

--
--- CykelSmeden.... edb på gadeplan

Hvis intet er anført, taler jeg om RH 7.1
og når jeg spørger, er det bare fordi jeg ved for lidt!

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 20-05-02 17:18

"CykelSmeden fra Aalborg" <outlook@acnord.SLET.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> /usr/bin/mysqladmin -u root -p password 'new-password'
> /usr/bin/mysqladmin -u root -h service -p password 'new-password'
Jeg fandt ud af jeg skulle installere clienten først. Det har jeg så gjort,
men kan ikke få lov at ændre passwd med ovennævnte systaks.
kommandoen spørger efter passwd og vil ikke acceptere root-passwd eller
'YES' som passwd.

finn

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 20-05-02 17:53

CykelSmeden fra Aalborg skrev:

> [...]
> gjort, men kan ikke få lov at ændre passwd med ovennævnte systaks.
> kommandoen spørger efter passwd og vil ikke acceptere root-passwd

Adgangskoden for MySQLs root-bruger (ikke at forveksle med systemets
root-bruger) er vist tom som standard.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/