Spørgsmål om lokaler og medarbejdere
Fra : Ken Schultz

Dato : 07-02-01 18:24

Hej

Jeg er ved at lave et budget i.f.m. en forretningsplan og jeg håber at der
er nogen der kan hjælpe med følgende:

1) Hvad er den typiske pris på kontorlejemål for hhv. ca. 8 og ca. 4
personer i HT-området

2) Hvad er ca. timeløn til kontorassistenter i HT-området?

3) Hvad er den typiske pris for en arbejdsplads (skrivebord, stol, PC, reol)
for en medarbejder?

Har I erfaring med ovenstående vil jeg blive glad for lidt hjælp.

Hilsen Ken

Fra : Erik G Christensen

Dato : 07-02-01 19:25

Ken Schultz wrote:

> Har I erfaring med ovenstående vil jeg blive glad for lidt hjælp.

Bare en grov tommelfingerregel
Når vi laver projektansøgninger (ingen specielle udgifter, så som
særligt edb, måleudstyr mv.) regner vi med mellem 30 og 40% af
lønudgiften, selvfølgelig mest mindst for de mest effektive, -ass.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 08-02-01 01:46

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> wrote in message

> [...]
> Adviser for danish farmers, economy
> ICQ # 59294864
> Prepare for the worse - hope always the best

Er bønderne med på den?

Niels

Fra : Erik G Christensen

Dato : 08-02-01 04:57

Niels P Sønderskov wrote:

> Er bønderne med på den?

Skal de være det ?

Eller er det bare "fordommende", der titter frem

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 10-02-01 02:33

> Eller er det bare "fordommende", der titter frem

Langt fra. Jeg er skam selv fra landet, og så er der jo meget man ikke
forstår. F.eks. din "selvfølgelig mest mindst for de mest effektive, -ass."

Niels

Fra : Tommy Hojegaard

Dato : 07-02-01 20:35

Før dine spørgsmål kan besvares må du tage stilling til din profilering.
1) Kontorer koster mellem 300 og 1500 kr. pr. kvm pr. år, helt afhængigt af
placering og stand.
du skal regne med 20-30 kvm. pr. person (incl. mødelokale, køkken m.v.)

2) Det afhænger igen af hvilke kvalifikationer og hvilket engagement du
kræver.
En kontorassistent koster oftest 17-20.000 pr. måned, hertil kommer
feriepenge, atp og evt. anden pension, samt arbejdsskadeforsikring osv osv.
Der er normalt 160,33 arbejdstimer pr. måned.

3) Det kommer igen an på den ønskede standart, ønsker du ædeltræ og
fladskærme eller et brugt skrivebord og en
standard PC??
En brugt arbejdsplads med det hele kan fåes fra kr. 3.000.
En ny arbejdsplads kan du få fra ca. kr. 7-8.000 (f.eks. har de nogle
ganske pæne kontormøbler i IKEA)
En PC med kontorprogrammer koster 8-15.000 kr

mvh
Tommy

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 07-02-01 23:23

>"Ken Schultz" wrote:

Pris på lokaler varierer så voldsomt, så "HT"- kan du ikke nøjes med - du
skal ned i område og helst vej, for at kunne få en fornemmelse af, om det er
kr. 400 kr. pr m2 pr år eller 2.000.

>2) Hvad er ca. timeløn til kontorassistenter i HT-området?

kr. 15.000 og opefter afhængig af kvalifikationer - og ikke mindst
udbud/efterspørgsel - regn med 17-18.000.
Dansk Arbejdsgiverforening udgiver en lille pjece en gang om året, hvad der
skal tillægges lønnen jf. statistikker. For en funktionær er det typisk
omkring 23% (du må ikke hænge mig op, men det er tæt på). Det dækker ferie,
sygdom, sociale bidrag osv. - så skal du kalkulere en timepris er det
nævnte % x timelønnen, der giver et realistisk billede af den korrekte
omkostning.

> 3) Hvad er den typiske pris for en arbejdsplads (skrivebord, stol, PC,
reol)
> for en medarbejder?

En PC der er helt i top til kontorbrug (ikke cad/cam eller billeder o.lign.)
kan du få for kr. 5.000, et skrivebord for 2-3.000 (Ikea) en stol for godt
1.000 (Bilka har en god stol - har prøvet den - ligeså god som nogle jeg har
prøvet til det 3 dobbelte) men så kommer alt diverse såsom hæftemaskine,
hullemaskine, skriveunderlag, stoleunderlag osv. - det løber nemt op 5.000.
Reol (Billy hos Ikea) er billig - men regn med 25 t.kr. til en god,
funktionel arbejdsplads - men så er netværk ikke medtaget.

Mvh.

Jørgen Elsted Madsen