Mælkebøtteblade som foder.
Fra : Per

Dato : 20-05-02 00:21

Jeg mener engang at have hørt/læst, at man kan bruge bladene fra
mælkebøtter som grøntfoder til f.eks. Ancistrus sugemaller.

Er det rigtigt?
Hvis ja, hvordan skal de tilberedes?

--
Hilsen Per,
som søger arbejde som maskinmester.

To reply by e-mail remove "fjern"

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 20-05-02 17:43

"Per" <Den-Vaade-Arm@fjernfritid.tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg mener engang at have hørt/læst, at man kan bruge bladene fra
> mælkebøtter som grøntfoder til f.eks. Ancistrus sugemaller.

> [...]

Hej Per.
Jeg har også hørt det med mælkebøtterne. Men du må i så tilfæde sørge for at
de er plukket på steder, hvor der ikke lige er forurensning - i nogen form
(det er alt fra vej/bilstøv til ukrudtsmiddel)
Du skal sikkert bare lige give mælkebøttebladene et lille opkog, lige som
man gør med saltabladene før man giver dem til fiskene.
Og vil de ikke have dem, så kan du jo bare tage dem op igen :)
prøv også med pillede ærter, ancistruserne er helt vilde med dem, både rå og
kogte.
Hilsen Ditte