/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Strømforsyning 200 W til Duron ?
Fra : Martin Bay Hebsgaard


Dato : 19-05-02 12:27

Jeg faldt over dette kabinet hos Proconsult.dk: Chieftec Micro ATX Mini
Tower.
Det har kun en 200 W strømforsyning og den kan ikke umiddelbart udskiftes.

Kan den klare at køre med:

ECS L7VMM VIA KM266 M-ATX Sound, Grafik, LAN, UDMA133
AMD Duron 900MHz
Maxtor 20 GB5400 D-Max+ D541X
256 MB DDR-RAM
52x CD-ROM

Hvad tror I ?
Tak,
Martin



 
 
Martin K (19-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 19-05-02 12:30

Martin Bay Hebsgaard wrote:
> Jeg faldt over dette kabinet hos Proconsult.dk: Chieftec Micro ATX
> Mini Tower.
> Det har kun en 200 W strømforsyning og den kan ikke umiddelbart
> udskiftes.

Hvis det var mig ville jeg ikke umiddelbart spare på kabinet og
strømforsyning, men det er jo dit valg. Ved at købe en
kvalitetsstrømforsyning (og kabinet) kan du spare mange ærgelser og
problemer. Jeg har selv et AOpen HQ45 Pro, som jeg er godt tilfreds med, og
det ser godt ud...

Blot mit holdning...

--
Martin K



Martin Bay Hebsgaard (19-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bay Hebsgaard


Dato : 19-05-02 12:37

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> wrote in message
news:ac82ev$km0$1@sunsite.dk...
> Martin Bay Hebsgaard wrote:
> > Jeg faldt over dette kabinet hos Proconsult.dk: Chieftec Micro ATX
> > Mini Tower.
> > Det har kun en 200 W strømforsyning og den kan ikke umiddelbart
> > udskiftes.
>
> Hvis det var mig ville jeg ikke umiddelbart spare på kabinet og
> strømforsyning, men det er jo dit valg. Ved at købe en
> kvalitetsstrømforsyning (og kabinet) kan du spare mange ærgelser og
> problemer. Jeg har selv et AOpen HQ45 Pro, som jeg er godt tilfreds med,
og
> det ser godt ud...

Jo, men det er ikke så meget for at spare, mere fordi jeg syntes kabinetet
er lækkert.
<http://www.proconsult.dk/katalog/komp/komp-div/kab-case/kab-ts01w.html>



Thomas Bowers (19-05-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Bowers


Dato : 19-05-02 13:00


"Martin Bay Hebsgaard" <martinbh@[XXXX)tbkol.dk> skrev i en meddelelse
news:ac82p1$lsa$1@sunsite.dk...
> "Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> wrote in message
> news:ac82ev$km0$1@sunsite.dk...
> > Martin Bay Hebsgaard wrote:
> > > Jeg faldt over dette kabinet hos Proconsult.dk: Chieftec Micro ATX
> > > Mini Tower.
> > > Det har kun en 200 W strømforsyning og den kan ikke umiddelbart
> > > udskiftes.
> >
> > Hvis det var mig ville jeg ikke umiddelbart spare på kabinet og
> > strømforsyning, men det er jo dit valg. Ved at købe en
> > kvalitetsstrømforsyning (og kabinet) kan du spare mange ærgelser og
> > problemer. Jeg har selv et AOpen HQ45 Pro, som jeg er godt tilfreds med,
> og
> > det ser godt ud...
>
> Jo, men det er ikke så meget for at spare, mere fordi jeg syntes kabinetet
> er lækkert.
> <http://www.proconsult.dk/katalog/komp/komp-div/kab-case/kab-ts01w.html>
>

Efter min bedste overbevisning er 200W alt for lidt og det ville være pænt
nedtur at forsøge. Især fordi jeg ikke ved hvorfor du præcis synes
ChieftecMini kabinettet er super fedt. Det ligner da et ganske alm. noname
tower man kan få for 300-400 kr med en 300W hos den lokale edbpusher........

Hilsen Thomas



Martin K (19-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 19-05-02 13:25

Martin Bay Hebsgaard wrote:
> Jo, men det er ikke så meget for at spare, mere fordi jeg syntes
> kabinetet er lækkert.

Ja det er jo så et holdningsspøgsmål, men hvad skal du egentlig bruge den
til? Filserver...? For det lader da til at du vælger nogle ok komponenter,
men så alligevel vil du have onboard grafikkort, hvorfor om man må spørge?

--
Martin K



Martin Bay Hebsgaard (19-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bay Hebsgaard


Dato : 19-05-02 14:16

> Martin Bay Hebsgaard wrote:
> > fordi jeg syntes kabinetet er lækkert.

Martin K wrote:
> Ja det er jo så et holdningsspøgsmål, men hvad skal du egentlig bruge den
> til? Filserver...? For det lader da til at du vælger nogle ok komponenter,
> men så alligevel vil du have onboard grafikkort, hvorfor om man må spørge?

Jo, det er nærmest en ekstra computer. Jeg har en computer hvor jeg sidder
til dagligt, men jeg kunne godt bruge en computer her hvor jeg bor.
Arbejdscomputeren er noget kraftigere og bruges bla. til grafik. Den
computer jeg skal bruge hjem til skal bruges til tekstbehandling og internet
etc.

Jeg har godt nok også selv været i tvivl omkring onboard grafik / har
overvejet MSI K7N420 Pro som har en nForce420D chip (også onboard, men fine
anmeldelser), men det er måske lidt overkill. Jeg faldt over ECS bundkortet
fordi det har alt onboard er micro ATX, så på den måde er det en billig
løsning (640 DKr i Tyskland) der passer ind i et lille kabinet. Kan jeg dog
ikke bruge det lille kabinet kan det være jeg går efter en andet bundkort,
måske!

Martin




Claus Nygaard-Peders~ (19-05-2002)
Kommentar
Fra : Claus Nygaard-Peders~


Dato : 19-05-02 16:16


"Martin Bay Hebsgaard" <martinbh@[XXXX)tbkol.dk> skrev i en meddelelse
news:ac88if$74c$1@sunsite.dk...

> Jo, det er nærmest en ekstra computer. Jeg har en computer hvor jeg sidder
> til dagligt, men jeg kunne godt bruge en computer her hvor jeg bor.
> Arbejdscomputeren er noget kraftigere og bruges bla. til grafik. Den
> computer jeg skal bruge hjem til skal bruges til tekstbehandling og
internet
> etc.
>
> Jeg har godt nok også selv været i tvivl omkring onboard grafik / har
> overvejet MSI K7N420 Pro som har en nForce420D chip (også onboard, men
fine
> anmeldelser), men det er måske lidt overkill. Jeg faldt over ECS
bundkortet
> fordi det har alt onboard er micro ATX, så på den måde er det en billig
> løsning (640 DKr i Tyskland) der passer ind i et lille kabinet. Kan jeg
dog
> ikke bruge det lille kabinet kan det være jeg går efter en andet bundkort,
> måske!

Jeg pusler selv med tanken om at lave en filserver.

Mine krav går i retning af en totalt støjsvag maskine og da netop støj og
strømforbrug hænger sammen ved behovet for køling, kan du måske bruge min
foreløbige konfiguration til noget.

For at spare strøm/støj har jeg næsten besluttet mig for at bruge en VIA C3
CPU. Den er godt nok ikke så kraftig som en tilsvarende og benkompatibel
Celeron men til mit brug gør det ikke noget.

Som du har jeg også valgt en bundkort med alt onboard.

Men kig selv nærmere i den tråd hvor jeg spørger efter et råd vedr. valg af
Micro-ATX kabinet med støjsvag PSU fra 16-05-2002 kl. 0:50


Claus



Martin Bay Hebsgaard (19-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bay Hebsgaard


Dato : 19-05-02 17:09

Claus Nygaard-Pedersen wrote

> Jeg pusler selv med tanken om at lave en filserver.
> For at spare strøm/støj har jeg næsten besluttet mig for at bruge en VIA
C3
> CPU.

Det er også derfor jeg vælger Duron - den må kunne køles uden alt for meget
støj.
Jeg har også overvejet en VIA C3, men hælder mere til Duron.

> Men kig selv nærmere i den tråd hvor jeg spørger efter et råd vedr. valg
af
> Micro-ATX kabinet med støjsvag PSU fra 16-05-2002 kl. 0:50

Her er et kabinet - fra tyskland, og jeg kender det ikke, men det kunne have
interesse.
<http://www3.avitos.com/shop/info.asp?product_group=222&service_group=0&prod
uct_code=GEH028&fct=&search_str=&sid=3732418239&retpage=/shop/cat_manufactur
er.asp>

www.proconsult.dk har en løs PSU 150W.

Tak for svaret,
Martin



Claus Nygaard-Peders~ (19-05-2002)
Kommentar
Fra : Claus Nygaard-Peders~


Dato : 19-05-02 21:23

> Det er også derfor jeg vælger Duron - den må kunne køles uden alt for
meget
> støj.

En Duron 900MHz bruger 30-40 W og det kan du ikke køle uden blæser.

VIA C3 bruger kun omkring 10 W og det kan lige netop klares med en god
køleprofil der står rimeligt frit.

Jeg vil nemlig have en PC helt UDEN blæsere.

Den skal stå på en hylde i et skab i entréen. Så et tower kabinet er ikke
lige sagen.

Faktisk så overvejer jeg stærkt at bygge den på en metalplade uden noget låg
og så bare stille den på hylden ovenfor patchpanelet.

Som strømforsyning har jeg overvejet at købe en billing noname ting på 235 W
til 129,- og så bare fjerne blæseren.

Claus



Jens S (19-05-2002)
Kommentar
Fra : Jens S


Dato : 19-05-02 12:50


"Martin Bay Hebsgaard" <martinbh@[XXXX)tbkol.dk> wrote in message
news:ac82p1$lsa$1@sunsite.dk...
> "Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> wrote in message
> news:ac82ev$km0$1@sunsite.dk...
> > Martin Bay Hebsgaard wrote:
> > > Jeg faldt over dette kabinet hos Proconsult.dk: Chieftec Micro ATX
> > > Mini Tower.
> > > Det har kun en 200 W strømforsyning og den kan ikke umiddelbart
> > > udskiftes.
>
> Jo, men det er ikke så meget for at spare, mere fordi jeg syntes kabinetet
> er lækkert.
> <http://www.proconsult.dk/katalog/komp/komp-div/kab-case/kab-ts01w.html>
>
>
Jeg ville have betænkeligheder ved at købe et 200W-kabinet til en
AMD-processor. De er slemt glade for strøm!

De bedste hilsner
Jens



Claus Nygaard-Peders~ (19-05-2002)
Kommentar
Fra : Claus Nygaard-Peders~


Dato : 19-05-02 16:07

"Martin Bay Hebsgaard" <martinbh@[XXXX)tbkol.dk> skrev i en meddelelse
news:ac8250$k2r$1@sunsite.dk...
> Jeg faldt over dette kabinet hos Proconsult.dk: Chieftec Micro ATX Mini
> Tower.
> Det har kun en 200 W strømforsyning og den kan ikke umiddelbart udskiftes.
>
> Kan den klare at køre med:
>
> ECS L7VMM VIA KM266 M-ATX Sound, Grafik, LAN, UDMA133
> AMD Duron 900MHz
> Maxtor 20 GB5400 D-Max+ D541X
> 256 MB DDR-RAM
> 52x CD-ROM
>
> Hvad tror I ?

Umiddelbart vil jeg mene at PSUen er for lille.

Men...... Det handler altså ikke så meget om de 200W for dit samlede system
vil komme til at bruge væsentligt mindre effekt.

Det kildne punkt er startstrøm...... Altså om PSUen kan levere tilstrækkelig
strøm til at både CPUen, HDen og måske også CDen starter op på samme tid.

Netop startstrømmen er punktet hvor de gode strømforsyninger skilles fra de
dårlige og dette i en grad så dårlige strømforsyninger specificeret til 400W
kan performe dårligere end gode specificeret til 300W.

En del herinde er glade for deres 340W Chieftech PSUer men jeg er ærlig talt
ikke specielt imponeret over den stabilitet de tilbyder. Så en 200W
Chieftech ville gøre mig nervøs, men igen det kan også være at systemet vil
køre helt fint.

Antec, som laver nogle af de bedre strømforsyninger, har for ganske nyligt
lavet et site de kalder Han's Workshop. Hvis man ser bort fra de indbyggede
reklamer ved at bruge egne produkter som eksempler, så kan du faktisk få et
ganske godt indblik i de krav der stilles til en strømforsyning, i en
moderne computer, ved at læse lidt her:

http://www.hansworkshop.com/index.html

God fornøjelse og held med valget

Claus



Kurt Pedersen (19-05-2002)
Kommentar
Fra : Kurt Pedersen


Dato : 19-05-02 18:03

Hej

I manualen til mit bundkort står der at der skal være mindst 10 ampere på
12v. delen for at bundkortet kan arbejede stabilt og det er jo i sig selv
120Watt og så er der jo ikke meget til overst hvis du kun har 200watt til
rådighed.

Så lad være trods det gode tilbud.

mvh
Kurt
"Martin Bay Hebsgaard" <martinbh@[XXXX)tbkol.dk> skrev i en meddelelse
news:ac8250$k2r$1@sunsite.dk...
> Jeg faldt over dette kabinet hos Proconsult.dk: Chieftec Micro ATX Mini
> Tower.
> Det har kun en 200 W strømforsyning og den kan ikke umiddelbart udskiftes.
>
> Kan den klare at køre med:
>
> ECS L7VMM VIA KM266 M-ATX Sound, Grafik, LAN, UDMA133
> AMD Duron 900MHz
> Maxtor 20 GB5400 D-Max+ D541X
> 256 MB DDR-RAM
> 52x CD-ROM
>
> Hvad tror I ?
> Tak,
> Martin
>
>



Martin Bay Hebsgaard (19-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bay Hebsgaard


Dato : 19-05-02 18:07

Kurt Pedersen wrote:

> I manualen til mit bundkort står der at der skal være mindst 10 ampere på
> 12v. delen for at bundkortet kan arbejede stabilt og det er jo i sig selv
> 120Watt og så er der jo ikke meget til overst hvis du kun har 200watt til
> rådighed.

Tak for svaret. Orv ja, det kan jeg godt se. Jeg må nok holde mig til en god
300 W og så evt. skifte blæseren. Tak til jer alle.
Martin



JRS (19-05-2002)
Kommentar
Fra : JRS


Dato : 19-05-02 18:14

"Martin Bay Hebsgaard" <martinbh@[XXXX)tbkol.dk> skrev i en meddelelse
news:ac8250$k2r$1@sunsite.dk...
> Jeg faldt over dette kabinet hos Proconsult.dk: Chieftec Micro ATX Mini
> Tower.
> Det har kun en 200 W strømforsyning og den kan ikke umiddelbart udskiftes.
[snip]
> Hvad tror I ?

Jeg kører selv følgende system med den Codegen PSU der fulgte med mit
kabinet 235Watt

Soltek sl-75KAV
XP1600 + Silent Viking
Matrox G400 DH 32MB
"noname" netkort
256 SD133
IBM DTLA xxxx 45gig
"ka ik lige huske" 3,2 gig
Pioneer DVD-slotin
Liteon CDR

MVH
JRS
ps. og det kører sku stabilt LOL



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408650
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste