DHTML Menu
Fra : Morten Jacobsen

Dato : 19-05-02 11:26

Hej Xperter

Jeg har fundet en fed menu på
http://www.saikosounds.com/english/store/search.asp
Det er der hvor der står: Show Specials | View An Artist.....

Også troede jeg først at det var en css kode, så jeg prøvede i
html/css gruppen, men de henviste mig til serverside, som så har
henvist mig hertil..... Jeg vil virkelig håbe at der er nogen der
kan hjælpe mig for jeg syns den er rigtig fed.....

Morten Jacobsen
www.my-self.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 19-05-02 11:34

Morten Jacobsen <Morten@hotwave.dk> writes:

> [...]
> henvist mig hertil..... Jeg vil virkelig håbe at der er nogen der
> kan hjælpe mig for jeg syns den er rigtig fed.....

Du er kommet de rigtige sted hen, den er lavet med clientside
javascript. Du kan se beskrevet hvordan man gør det på f.eks.
http://www.html.dk/scripts/javascript/
(under Hover effekter)

Men, hvad er det du skal have hjælp til? :)
/L
'Faith without judgment merely degrades the spirit divine.'

Fra : Morten Jacobsen

Dato : 21-05-02 08:53

Hej Lasse

Det er den effekt der er når man holder musen over et link fader den
til hvid.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-05-02 15:19

Tue, 21 May 2002 07:53:13 +0000 (UTC), skrev Morten Jacobsen
<Morten@hotwave.dk>:

>Det er den effekt der er når man holder musen over et link fader den
>til hvid

<http://www.dhtmlcentral.com/projects/coolmenus/> og hent også
add-ins og brug filter-it.

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 19-05-02 22:23

"Morten Jacobsen" <Morten@hotwave.dk> skrev
> [...]
> henvist mig hertil..... Jeg vil virkelig håbe at der er nogen der
> kan hjælpe mig for jeg syns den er rigtig fed.....

Jeg kan desværre ikke komme med noget kvalificeret bud på hvordan det
præcist virker idet mine kundkskaber i JavaScript ikke rækker så langt, men
min nysgerrighed er blevet skærbet eftersom jeg er stødt på dit spørgsmål et
par gange nu.

På: http://www.saikosounds.com//english/inc/scripts.js
finder du deres inklucerede JavaScript. Jeg har fjernet den del af scriptet
der ikke har noget med hover funktionen at gøre nedenfor.

Du kan evt. starte med at lege lidt med det og ellers må jeg give bolden
videre til de mere kvalificerede.
var rgb_beg, rgb_end, rgb_beg_white, over_spd, out_spd
var dualhex, hex

rgb_beg = [204,204,255]
rgb_beg_white = [153,153,204]
rgb_end = [255,255,255]
over_spd = 15
out_spd = 15

document.onmouseover = domouseover;
document.onmouseout = domouseout;

dualhex = new Array()
hex = ["0","1","2","3","4","5","6","7","8","9","a","b","c","d","e","f"]

for(i = 0; i < 256; i++) dualhex[i] = hex[parseInt(i / 16)] + hex[i % 16]

function domouseover() {
if (document.all && window.event.srcElement.tagName == "A")
fade(window.event.srcElement.sourceIndex, 1,
window.event.srcElement.className)
}

function domouseout() {
if (document.all && window.event.srcElement.tagName == "A")
setTimeout("fade('" + window.event.srcElement.sourceIndex + "', 0, '" +
window.event.srcElement.className + "')", over_spd * over_spd * 2)
}

function fade(element, over, class_name) {
if(over) {
if(class_name == "white") beg = rgb_beg_white;
else beg = rgb_beg;
end = rgb_end;
spd = over_spd;
}
else {
if(class_name == "white") end = rgb_beg_white;
else end = rgb_beg;
beg = rgb_end;
spd = out_spd;
}
for(i = 0; i <= spd; i++)
setTimeout("document.all[" + element + "].style.color = '#"
+ dualhex[Math.floor(beg[0] * ((spd - i) / spd) + end[0] * (i / spd))]
+ dualhex[Math.floor(beg[1] * ((spd - i) / spd) + end[1] * (i / spd))]
+ dualhex[Math.floor(beg[2] * ((spd - i) / spd) + end[2] * (i / spd))]
}

/Kasper
http://www.kyndsberg.dk