Et Apache 2.0.36 og php 4.2.1 problem.
Fra : Morten Holst Larsen

Dato : 19-05-02 11:01

Jeg ville gerne bruge php på min web-server, men det virker ikke som det
skal.

Jeg har installeret både Apache og PHP efter instruktionerne på :
http://www.php.net/manual/en/install.apache.php

Derefter ville jeg så gerne se det virke, jo! Så jeg fulgte eksemplet fra :
http://www.php.net/tut.php
og oprettede en fil der hedder test.php, som så ligger i sammen bib som
index.html på min web-serber.

Når jeg så kalder den med ... så :

www.x.dk/test.php <-- Så er der blank skærm, den bliver ikke
fortolket.
www.x.dk/test.php? <-- Så kan jeg downloade den (altså test.php)
www.x.dk/test.php?? <-- Så virker det, som det skal!! php koden
bliver fortolket.

Hvor er fejlen? Har jeg misforstået noget?

Venlig hilsen,
Morten Larsen

Fra : Christian Laursen

Dato : 19-05-02 15:30

"Morten Holst Larsen" <m-larsen@post6.tele.dk> writes:

> Jeg ville gerne bruge php på min web-server, men det virker ikke som det
> skal.

Fra http://www.php.net/release_4_2_1.php:

"PHP 4.2.1 also has improved (but still experimental) support for
Apache version 2. We do not recommend that you use this in a
production environment, but feel free to test it and report bugs to
the bug system."

Prøv med Apache 1.3.24 istedet, det skulle være stabilt nok.

Christian Laursen