Gemme i tidsformat
Fra : Niels Orla

Dato : 19-05-02 07:10

Jeg er ved at lave et lille program, som jeg skal bruge på mit arbejde.
Det færdige program skal kunne gemme data mange gange om dagen men må ikke
på noget tidspunkt overskrive eksisternde data og det skal kunne gemme
automatisk udenat jeg hver gang skal skrive en titel.Her tæanker jeg på at
gemme i datotidsformat.
Jeg skla lige bemærke at jeg er total newbie indenfor vb.

Fra : Harald Staff

Dato : 19-05-02 10:52

Hei Niels

For eksempel
Format(Now, "yyyymmddhhmmss") & ".txt"

HTH. Beste hilsen Harald

Fra : Niels Orla

Dato : 19-05-02 20:21

Fra : Harald Staff

Dato : 20-05-02 08:07

"Niels Orla" <sonop@mjols.dk> wrote in message

> [...]

Hvilken feil ? Kommer en error ? Hvordan ser koden din ut ? Detail please.

Beste hilsen Harald

Fra : sonop

Dato : 20-05-02 08:25

"Harald Staff" <harald.staff@eunet.no> skrev i en meddelelse
> "Niels Orla" <sonop@mjols.dk> wrote in message

> Hvilken feil ? Kommer en error ? Hvordan ser koden din ut ? Detail please.
>
> Beste hilsen Harald
> Her den
1 On Error GoTo CancelValgt
2 Dim FilNummer As Integer
3 Dim FilNavn As String
4 FilNummer = FreeFile
5 FilNavn = "i:\Register\reg\regi.txt "
6 Open FilNavn For Output As #FilNummer
7 Print #FilNummer, Now(), lblBrugernavn
8 Close #FilNummer
9 CancelValgt:
End Sub

>Mit problem er linie 5 regi.tst, som jeg gerne vil have om døbt til
datotidsformat, hver gang jeg gemmer.Derved får jeg konstant nye txt,er som
er lig med det tidspunkt de blev lavet.

Fra : Harald Staff

Dato : 20-05-02 08:48

Prøv

5 FilNavn = "i:\Register\reg\" & Format(Now, "yyyymmddhhmmss") & ".txt"

Det kan teoretisk være at bane i krever 8.3 - navnekonvensjonen. I så fall
må vi finde på noget andet.

Jeg tror dit neste problem er linje 7, det komma skal lave problemer. Prøv
f.eks:

7 Print #FilNummer, Now() & chr(9) & lblBrugernavn

HTH. Beste hilsen Harald

Fra : sonop

Dato : 20-05-02 09:08

Fra : Harald Staff

> [...]