afspille lyd når mus svæver over link
Fra : SumSum

Dato : 19-05-02 06:28

Hvordan får jeg afspillet en lyd, hver gang musen bevæger sig hen over et
link? Jeg bruger stylesheet til at ændre baggrundsfarven på linket, men vil
gerne have en lydeffect også. Er der nogen der kan og vil svare på det? Jeg
er løbet tør for ideer.

SumSum

---

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-05-02 07:07

Sun, 19 May 2002 07:28:13 +0200, skrev "SumSum"
<motor30@hotmail.com>:

>Hvordan får jeg afspillet en lyd, hver gang musen bevæger sig hen over et
>link?

Du kan ikke lave det i css (og css er ikke cientside).

<embed name="sound1" src="sound.wav"
hidden="true"autoplay="false">
onmouseover="sound1.play()">Google</span></a>

Virker kun i IE (og Netscape 4.x, men her afspilles lyden kun
første gang)
--
Knud -
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/

Fra : SumSum

Dato : 20-05-02 17:42

Tak for svaret. Grunden til at jeg skrev det her er at jeg blev henvist til
denne gruppe fra en anden gruppe. Hvis du kender en bedre gruppe til mit
spørgsmål vil jeg gerne smutte over i den, for dit svar virker ikke hos mig
*snøft*

Jeg har ledt alle de steder jeg kan komme på og prøvet MANGE forskellige
modeller. Da det haster med at få menuen færdig, er jeg lidt desperat. JEg
ønsker dog ikke at skrive OT indlæg i denne gruppe

Hilsen

SumSum

---

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-05-02 18:30

Mon, 20 May 2002 18:42:10 +0200, skrev "SumSum"
<motor30@hotmail.com>:

>Tak for svaret. Grunden til at jeg skrev det her er at jeg blev henvist til
>denne gruppe fra en anden gruppe.

Du spørger om det kan laves med css og svaret er nej og så til
orientering oplyser jeg om at css ikke hører hjemme her og så
kommer jeg med et svar om, hvordan du kan gøre det.

Jeg kender ikke andre måder at gøre det på og tilsyneladende gør
andre heller ikke.

Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Fra : SumSum

Dato : 21-05-02 01:05

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev

> Du spørger om det kan laves med css og svaret er nej og så til
> orientering oplyser jeg om at css ikke hører hjemme her og så
> kommer jeg med et svar om, hvordan du kan gøre det.

Jeg spurgte faktisk ikke om jeg kunne gøre det med CSS. Jeg fortalte at jeg
brugte CSS til at ændre baggrundsfarven i linket når musen kørte hen over.
Det var fordi jeg ikke vidste om det havde betydning for evtuelle svar.

> Jeg kender ikke andre måder at gøre det på og tilsyneladende gør
> andre heller ikke.

Metoden virker også nu. Da jeg prøvede med mp3 filer, virkede det men nu har
jeg konverteret dem til wav format og fået et bedre resultat. Jeg har også
fået lagt forskellige lyde ind på de forskellige punkter, men jeg kan ikke
få lyden til at starte forfra, når jeg fører musen hen over linket anden
gang. Den starter kun forfra, hvis den tidligere blev færdig med at afspille
lyden. Kender du en metode til at løse det problem? Koden ser nu sådan ud:

> Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
> skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.

Tak for at jeg slap for killfilteret. Jeg har nu forsøgt at citere bedre

Med venlig hilsen

SumSum

---

Fra : Knud Gert Ellentoft