Apache 2.0 og Nagios
Fra : [5000] Trespasser

Dato : 18-05-02 22:36

Hej

Jeg har installeret Apache 2.0 og Nagios (www.nagios.org) på min maskine og
jeg har fulgt de docs der følger med programmet (Nagios); men alligevel før
jeg denne:
script not found or unable to stat: /usr/local/apache/cgi-bin/nagios

Hvad betyder det lige og hvad kan jeg gøre for at slippe for den. Den er
nemlig skyld i at jeg ikke lige kan afvikle det overvågnings-programs
overvågning via html

På forhånd tak

Brian

Fra : Andreas Hinz

Dato : 18-05-02 23:18

Den Sat, 18 May 2002 23:36:15 +0200
skrev "[5000] Trespasser" <n97bm001@ SPAM get2net.dk>:

> Jeg har installeret Apache 2.0 og Nagios (www.nagios.org) på min maskine
> script not found or unable to stat: /usr/local/apache/cgi-bin/nagios

Hej,
jeg har lige installeret Apache 2 fra source, og hos mig blev den standard
installeret i /usr/local/apache2.

Så måske skal din sti ændres fra:

/usr/local/apache/cgi-bin/nagios

til:

/usr/local/apache2/cgi-bin/nagios

Jeg kender ikke Nagios, så jeg ved ikke hvilken fil der skal rettes i.

Hvis stien er /usr/local/apache2, så kan du evt. som en test lave:

ln -s /usr/local/apache2 /usr/local/apache

Forudsat at du har en "apache2" og ingen "apache" i forvejen.

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüssen

Andreas Hinz

Fra : [5000] Trespasser

Dato : 19-05-02 09:19

> jeg har lige installeret Apache 2 fra source, og hos mig blev den standard
> [...]

Jeg valgte at installere den i apache.

> [...]
> ln -s /usr/local/apache2 /usr/local/apache
> Forudsat at du har en "apache2" og ingen "apache" i forvejen.

Det er fordi cgi-scriptsne ligger under /usr/local/nagios/sbin og der skal
de ligge. De html-filer som bruges ligger under /usr/local/nagios/share og
det er så meningen at man i sin httpd.conf indsætter følgende:
ScriptAlias /nagios/cgi-bin/ /usr/local/nagios/sbin/
<Directory "/usr/local/nagios/sbin/">
AllowOverride AuthConfig
Options ExecCGI
Order allow,deny
Allow from all
</Directory>

Alias /nagios/ /usr/local/nagios/share/
<Directory "/usr/local/nagios/share">
Options None
AllowOverride AuthConfig
Order allow,deny
Allow from all
</Directory>

De HTML filer der ligger i alias'et kan jeg nemt lure på. Ingen problemer
der; men når det kommer til cgi-tingene så failer den max :(

Mvh

Brian