omdøbning af filer
Fra : Medal

Dato : 18-05-02 15:16

Hej NG

Jeg har 1800 filer jeg skal omdøbe f .eks

100101.jpg til 101101_101_1.jpg

kender nogen noget software som nemt kan gøre dette arbejde for mig,
frem for at jeg skal gøre det manuelt....

et lille problem følger nemlig med:

Fil-navnene er forskellige og må IKKE ændres, til f. eks nummerisk
rækkefølge, de skal beholde deres filnavn, der skal " bare" tilføjes
"_101_1 "

Håber der er en venlig sjæl som kan hjælpe !!

Mvh

Claus Vinther Sørensen

Fra : wulff

Dato : 18-05-02 17:44

Du kan prøve med rname-it:

http://www.te-consult.dk/download/rname-it.zip

hth

Fra : Medal

Dato : 19-05-02 07:24

Ti Tusind Tak, du har lige sparet mig for flere dags arbejde !!!!!

Fra : Lars Petersen

Dato : 19-05-02 14:06

> [...]
>
> Fil-navnene er forskellige og må IKKE ændres, til f. eks nummerisk
> rækkefølge, de skal beholde deres filnavn, der skal " bare" tilføjes

Næste gang kan du overveje VBScript - Indbygget i windows :)
Det er det eneste jeg bruger det til faktisk ;) Gem dette som "omdoeb.vbs":

Input = "_101_1"
Dir = InputBox("What directory?")
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set dirObj = fs.GetFolder(Dir)
Set FileCollection = dirObj.Files
For Each File In FileCollection
fname = Left(File.Name,Len(File.Name)-4)
ext = Right(File.Name,4)
newName = fname + Input + ext
File.Name = newName
Next