RAS med nullmodem
Fra : Sune Storgaard

Dato : 18-05-02 15:00

Jeg er ved at lave et miniature netværk mellem en win95 og 98 via et
nullmodem kabel.

Det fungerer fint hvis jeg bruger "direkte kabeltilslutning" eller et
terminal program, men bruger jeg DUN (netværk via modem) så knækker
filmen..
Kablet er installeret på begge maskiner som et "generic nullmodem" (også
forsøgt med ras kabel). 98 maskinen kører med opkalds server med PPP som
protokol.
Når jeg kalder op fra win95 maskinen står der kort initialiserer,
hvorefter
der står 'kalder op' i ca 45 sekunder, hvorefter den kontrollerer
brugernavn/password.. den afsluttes så med en fejl 650.
Det gør ingen forskel om RAS rent faktisk er sat til at bruge password
eller ej og ras serveren siger aldrig andet end "overvåger".
Jeg har også forsøgt med windows workgroups som protokol istedet for
ppp, men samme resultat

Tilladte protokoller er sat til tcp/ip (er konfigureret) og netbeui.
Indstillinger for kablet er også forsøgt ændret til bevidstløshed...Jeg
er dog lidt i tvivl om det er samme kabel man skal bruge til det her og
direct cable connection.
Nogen der har fået netværk via modem til at spille mellem 2 winblows
maskiner via et nullmodem ?

Jeg skal bruge 98 maskinen som gateway til internettet for den bærbare
med win95,
er der nogen med et andet bud på hvordan den klares via nullmodem er jeg
meget interesseret..

/Sune