Afspille lyd
Fra : Steen Gellett

Dato : 18-05-02 13:58

Jeg har programmeret i VB 5.0 i mange år, men har aldrig haft brug
for at afspille små wav lyde...........hvordan gøres det på den absolut
nemmeste måde ??

--
Med venlig hilsen
Steen Gellett

Fra : Knut Nordal

Dato : 20-05-02 10:23

Hei
prøv dette

Option Explicit
Private Declare Function sndPlaySound Lib "winmm.dll" Alias "sndPlaySoundA"
_
(ByVal lpszSoundName As String, ByVal uFlags As Long) As Long

Const SND_SYNC = &H0
Const SND_ASYNC = &H1
Const SND_NODEFAULT = &H2
Const SND_LOOP = &H8
Const SND_NOSTOP = &H10

Private Sub Command1_Click()
Dim soundfile As String
Dim wFlags As Variant
Dim x As Variant
soundfile = "Bane til wav lyd"
wFlags = SND_ASYNC Or SND_NODEFAULT
x = sndPlaySound(soundfile, wFlags)
End Sub

MVH Knut Nordal

Fra : Steen Gellett

Dato : 20-05-02 17:21

Tak Knut......det virker perfekt ......meget simpelt

MEN jeg kunne godt tænke mig en forklaring på :
Const SND_SYNC = &H0
Const SND_ASYNC = &H1
Const SND_NODEFAULT = &H2
Const SND_LOOP = &H8
Const SND_NOSTOP = &H10

Jeg har leget lidt med SND_ASYNC og rettet &H1 til &H0 og fundet ud af,
at det bestemmer om den skal overgi kontrollen med det samme eller vente
til wave lyden er afspillet..........har du en guide til de andre værdier på alle CONST'er

Knut Nordal skriver:

Fra : Knut Nordal

Dato : 20-05-02 19:31

Hei
Jeg har ingen guide til dette men kanskje noen annen har som kunnet dele det
med oss
dette eksempelet har jeg funnet på nett og har ikke satt meg grundig inn i
funksjonene
men om noen kunne forklart oss det hadde det vært fint

Fra : Steen Gellett

Dato : 21-05-02 09:31

Okey vi lader spørgsmålet stå åbent indtil videre !!

Knut Nordal skriver: