Web-server "dør" efter 8 timer!?
Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 18-05-02 03:08

På en nyinstalleret WinXP maskine køre jeg FTP (BulletProof 2.15) og
Web-server (Apache 1.324). Port 80 og 21 er forwardet til maskinens lokale
ip. Alt dette virker fint i ca. 8 timer!? FTP'en virker fortsat, men min
web-server kan ikke ses udefra (men virker dog fint over mit intranet med
xxx.adsl.dk)!? - Jeg har også prøvet med andre web-serverer, men med samme
resultat! Er der nogen der har en idé til hvad problemet kan være?

--
Med venlig hilsen / Best regards,
Søren R. Møller

Fra : Thomas B. Johansen

Dato : 19-05-02 17:19

prøve power settings på dit netkort

Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 19-05-02 18:55

Tak, det var på "power save"! - Jeg havde ellers en opfattelse af det var
min firewall der var sadt forkert op (der er nemling ingen problem når den
er slået fra!)

Fra : morten L

Dato : 21-05-02 06:04

"Thomas B. Johansen" <tooms@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> prøve power settings på dit netkort
>

> "Søren Ribergård Møller" <some@ware.dk> skrev i en meddelelse

har man power sittings i Win nt 4.0, har nemlig samme problem.

Morten

Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 21-05-02 13:48

morten L wrote:
> har man power sittings i Win nt 4.0, har nemlig samme problem.
>
> Morten
-
Jeg ved ikke, men det var alligevel ikke der mit problem var / er! - Så jeg
hælder stadig til at min firewall er sadt forkert op! - Kan nogen anbefale
en? eller er Norton 2002 god nok (så må jeg bare finde ud af den!)

Fra : morten L

Dato : 21-05-02 22:12

> [...]
> hælder stadig til at min firewall er sadt forkert op! - Kan nogen anbefale
> en? eller er Norton 2002 god nok (så må jeg bare finde ud af den!)

lige nu bruger jeg et program til at holde liv i min server, det hedder
stayalive og det ping'er en server hver 15 min.
det er nok til at holde liv i den.

Morten

Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 21-05-02 22:42

morten L wrote:
> lige nu bruger jeg et program til at holde liv i min server, det
> hedder stayalive og det ping'er en server hver 15 min.
> det er nok til at holde liv i den.
>
> Morten
Tak for tippet, jeg har lige hentet programmet og vil nu se om det kan
hjælpe mig!

Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 21-05-02 22:54

> lige nu bruger jeg et program til at holde liv i min server, det
> hedder stayalive og det ping'er en server hver 15 min.

Lige en ting til, "Stayalive" - udløber det efter 30 dage eller noget, jeg
kan se man skal skrive et id og kode? - Hvis ja så ved du vel ikke hvor jeg
kan finde dem?

Fra : morten L

Dato : 22-05-02 07:20

> [...]
> kan se man skal skrive et id og kode? - Hvis ja så ved du vel ikke hvor

brug min den har virket i et par måneder
http://www.kalkunen.dk/phpBB/viewtopic.php?topic=505&forum=14&0

Morten (kalkunen)