Konvertere html->ascii, ascii->html?
Fra : adam

Dato : 18-05-02 00:51

Hej

Er der nogen af jer som ved hvordan man nem og hurtigt kan konvertere
html til ascii (f.eks. Ø -> Ø....osv), og den anden vej.
Kan man bruge DOM'en til dette, for nu hvor det er unicode, så er det
lidt svært at kende alle html koder.

Adam

http://www.kandu.dk/

Fra : Stefan McKinnon Edwa~

Dato : 18-05-02 12:02

Hvis du mener, at indstætte et ASCII-tegn som HTML? Man kan jo nemlig
indsætte et tegn via dens tegn-kode i HTML vha.
&123;
Men det vil få tekststørrelsen til at fylde 3 gange mere end den behøver. De
fleste tegn kan jo indsættes direkte som de er i HTML, så det syntes jeg du
skal udnytte.

--
Stefan McKinnon Edwards, Herning, Denmark
www.iysik.com

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 18-05-02 13:51

"Stefan McKinnon Edwards" <6x102621@tiscali.dk> skrev i melding
> [...]
De
> fleste tegn kan jo indsættes direkte som de er i HTML, så det syntes jeg

Da er nok dk.edb.internet.webdesign.html den beste gruppen. Ellers vil jeg
tipse om <http://home.online.no/~vidaandr/news/OBSquoting.html>.

--

Vennlig hilsen Erlend

erlendkb@online.no - ICQ: 42053660