Automatisk nedluk af programmer
Fra : Thomas Due

Dato : 07-02-01 14:08

Hejsa NG,

Jeg vil nu stille et spørgsmål om et emne som har været berørt et par gange,
men jeg tror ikke at mit specielle problem har været berørt. Jeg har en
"driver" som formidler kommunikation imellem andre programmer og noget
hardware som er forbundet til en COM port. Kommunikation imellem driveren og
de andre programmer foregår ved hjælp af sokler, idet disse programmer kan
ligge ud nettet, (intra- eller inter-) eller de kan ligge lokalt på samme
computer.

Jeg vil jo så gerne have at driveren venter med at lukke når windows sender
et luk signal (brugeren logger af, eller lukker windows), indtil klient
programmerne er lukket.

Det forsøger jeg så at gøre ved at fange WM_EndSession beskeden. Når jeg
fanger denne, sætter jeg en timer igang som "bremser" driverens nedlukning i
8 sekunder. (Der er et eller andet med at Windows venter i 10 sekunder per
program på at alle programmer er lukkede, ellers afbryder den).

Dermed ville jeg jo så mene at Windows fortsætter med at lukke de andre
programmer, inkl. mine klient programmer. Mine forsøg hidtil tyder dog på at
windows venter på at driveren lukker inden den fortsætter til næste program.
Kan det da ikke lade sig gøre at få Windows til at springe driveren over
indtil den er det sidste
program der er tilbage.

Det er der jeg står nu, så det jeg ønsker er at få at vide hvad jeg gør
galt, og om det overhovedet kan lade sig gøre. Det skulle ikke undre mig om
Windows tager alle programmer i rækkefølge og venter på hver især indtil
alle er lukket ned, så det ikke kan lade sig gøre at flytte et program
bagerst i denne "nedlukningskø".

Mvh og på forhånd tak,

Thomas Due