Hjælp!! min webserver er død!
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 17-05-02 22:39

Efter en init 6 kom wwwserveren ikke op.(altså adgang via browser).
httpd kører:
-----snip
[root@WebSrv httpd]# ps -ef |grep httpd
root 828 1 0 22:20 ? 00:00:00
/usr/sbin/httpd -DHAVE_PROXY -DH
apache 841 828 0 22:20 ? 00:00:00
/usr/sbin/httpd -DHAVE_PROXY -DH
.....*8
-----snip
der er ingeen fejlmeddelser i opstartloggen (/var/messages) og det eneste
mistænkelige jeg kan finde er en linie i error_log umiddelbart efter
opstarttisspunket:
------snip
[Fri May 17 22:06:14 2002] [crit] (98)Address already in use: make_sock:
could not bind to port 80
--------snip

hvad skal jeg søge efter?

--
--- CykelSmeden.... edb på gadeplan

Hvis intet er anført, taler jeg om RH 7.1 men Apache
og når jeg spørger, er det bare fordi jeg ved for lidt!

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 17-05-02 22:47

"CykelSmeden fra Aalborg" <outlook@acnord.SLET.dk> writes:

> Efter en init 6 kom wwwserveren ikke op.(altså adgang via browser).
> httpd kører:
[...]
> ------snip
> [Fri May 17 22:06:14 2002] [crit] (98)Address already in use: make_sock:
> could not bind to port 80
> --------snip

Check med "netstat -n" at der ikke er en gammel process der har bundet
sig til port 80 eller noget andet der har overlevet. Luk httpd ned,
vent et par minutter, og check med netstat før du starter httpd igen.
Alternativt kan du lige vende boksen en tur, så er du i hvert fald
helt sikker på, at der ikke er problemer.

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 17-05-02 22:54

On 17 May 2002 23:46:50 +0200, Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Alternativt kan du lige vende boksen en tur, så er du i hvert fald
> helt sikker på, at der ikke er problemer.

Host*windows-manerer*host...

,

--
"Alla sammanträffande med verkligheten är helt Adam Sjøgren
slumpmässiga, alla melodier är påhittade." asjo@koldfront.dk

Fra : N/A

Dato : 18-05-02 15:11

Fra : N/A

Dato : 18-05-02 15:11

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 18-05-02 15:11

"Adam Sjøgren" <spamtrap@koldfront.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Tak - om det var tiden eller 'winmannor' det gjorde det ved jeg ikke, men
den kom igang efter genstarten.

men rigtig! -- det er det der normalt er lækkert ved linux ifht win!!

finn

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 17-05-02 22:50

On Fri, 17 May 2002 23:39:14 +0200, CykelSmeden fra Aalborg wrote:

> ------snip [Fri May 17 22:06:14 2002] [crit] (98)Address already in
> use: make_sock: could not bind to port 80 --------snip

Et andet program der har fat i port 80?

virgil# netstat -t -l -p -n | grep :80
tcp 0 0 0.0.0.0:80 0.0.0.0:* LISTEN 190/apache-perl
virgil#

Mvh.