focus og php
Fra : christiam

Dato : 17-05-02 23:16

Jeg bruger et script der set sådan her ud:

<HTML><HEAD
<script type="text/javascript">
function sf(){document.miniForm.ja.focus();}
</script>
</HEAD>
<BODY onLoad=sf()>
bla bla bla

<form>
<input type=hidden name=nr value=<?php $nr ?>>
osv.

Det hele virker perfekt hvis man tester siden alene, men så snart
man sender noget fra en anden side, fra en <form action=post>
Viser den en fejl

document.miniForm.nej er null eller ikke et objekt

Hvorfor virker det hvis der ikke sendes noget til siden, og
hvordan løser jeg mit lille problem ??

M.V.H Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : René Jensen

Dato : 18-05-02 01:34

christiam wrote:
> [...]
>
> document.miniForm.nej er null eller ikke et objekt
>
> Hvorfor virker det hvis der ikke sendes noget til siden, og

Ganske simpelt ... i dit HTML-dokument bruger du et OnLoad-event, der
kalder dit javascript. Før data bliver post'et til dit PHP-script, vil
PHP-scriptet vise din <form>, og efter vil det formentligt vise data
eller på anden måde bruge data, men dit OnLoad-event er stadigt
defineret, og PHP-scriptet vil ikke vise din <form> og derfor findes der
jo intet objekt, som dit javascript referer til.

For at undgå den fejl, kan du i dit PHP-script skrive dit <head> sektion
for henholdsvis din side, som skal vise din form, og for den side, som
skal manipulere data. -Det er muligt at man med javascript kan tjekke om
et objekt eksitere før man bruger focus()-metoden, men jeg har ikk' lige
tjek på det - så det må der en anden javascript-haj lige skrive for
dig...

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Jakob Andersen

Dato : 18-05-02 12:40

"christiam" <chr_jorg@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> <script type="text/javascript">
> function sf(){document.miniForm.ja.focus();}
> </script>

Lav det om til dette:

<script type="text/javascript">
function sf(){
if( document.miniForm != undefined ){
document.miniForm.ja.focus();
}
}
</script>

--
Jakob Andersen

Fra : christian

Dato : 18-05-02 17:10

Jakob Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> "christiam" <chr_jorg@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Nu virker det, SUPER !!!!

Tak for hjælpen