Linux variant til en Bærbar?
Fra : Zolotan

Dato : 17-05-02 21:26

Hvilken linux Variant vil i forslå til en "Gammel" bærbar:
Spec:

P133Mhz
32mb ram
6gb harddisk
2mb grafikkort
jeg kan ikke sætte mere ram i!!

jeg har for sjovt skyldt prøvet at installerer RH 7.3 med Gnome... Nøj hvor
blev den langsom... lol.
Det skal selfælig være med det nyeste, eks. KDE 2 eks. RH 5.2 er ret
uhandigt at bruge osv

Hvis i svarrer på mail så skriv til

cool@grafisk.dk

Fra : Bo Simonsen

Dato : 17-05-02 22:40

On Fri, 17 May 2002 22:25:34 +0200, Zolotan wrote:

> jeg har for sjovt skyldt prøvet at installerer RH 7.3 med Gnome... Nøj
> hvor blev den langsom... lol.
> Det skal selfælig være med det nyeste, eks. KDE 2 eks. RH 5.2 er ret
> uhandigt at bruge osv

Hvis du kan undvære alt muligt GUI og fyld, prøv evt. windowmaker eller
blackbox de er rimelig hurtigere... Jeg bruger selv Windowmaker, den
synes jeg rigtigt godt om.

Måske skulle du også prøve Debian den er hurtig til små maskiner (helst
stable, woody er imho ligeså "langsom" som alt andet).

/Bo

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 17-05-02 23:05

Bo Simonsen <paltas@geekworld.dk> writes:

> Hvis du kan undvære alt muligt GUI og fyld, prøv evt. windowmaker eller
> blackbox de er rimelig hurtigere... Jeg bruger selv Windowmaker, den
> synes jeg rigtigt godt om.

Eller FVWM. Det kørte jeg i årevis i 20MB...

> Måske skulle du også prøve Debian den er hurtig til små maskiner (helst
> stable, woody er imho ligeså "langsom" som alt andet).

Det er jo i bred almindelighed de samme programmer i alle
distributioner, såeh... RedHat er slem til at fylde på, så ting ligger
og fylder på disken, men hvis du begrænser baggrundsprocesser m.v. er
der ingen grund til at tro at den skulle være specielt langsom.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Lasse Munck Rasmusse~

Dato : 18-05-02 09:15

> [...]

> Måske skulle du også prøve Debian den er hurtig til små maskiner (helst
> stable, woody er imho ligeså "langsom" som alt andet).

Jeg kan kun tilslutte mig dit forslag. Jeg har en bærbar 133Mhz med 64Mb ram.
Jeg køre med debain stable (dog med en preemptible kerne 2.4) og har skiftet
imellem blackbox og windowmaker, det virker fint.

--
mvh.
Lasse Munck Rasmussen

Fra : wzk

Dato : 18-05-02 18:58

Hejsa.

Hvis du har mod på at prøve noget andet end linux, kan jeg anbefale en
OpenBSD.
Hukommelses/CPU forbruget under X er vel det samme, men du kan få en meget
clean installation.

-wzk