Null modem kabel
Fra : Fondri

Dato : 17-05-02 19:59

Jeg er ved at forsøge at overføre filer fra min pc til en Thinkpad i DOS.
Men nej der er ingen succes. Jeg ved at comportene virker da jeg kan skrive
til dem i DOS så jeg mistænker mine forskellige kabelforsøg for værende
fejlen.

Et Null modemkabel er det ikke bare et ganske almindeligt modem kabel??

Hvad er der ellers som alternativ. Det er kun Com 1 porten som er enabled på
den bærbare.

Håber at få lidt hjælp

Venligst med ønske om god Pinse

Rene

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-05-02 20:17

On Fri, 17 May 2002 20:59:12 +0200, "Fondri" <fondri@pc.dk> wrote:

>Et Null modemkabel er det ikke bare et ganske almindeligt modem kabel??

Ikke helt. Det er et kabel til serielporten i begge ender, men med
relevante ben krydset, så - lidt forenklet - "send"-benet i den ene
ende går til "modtag"-benet i den anden ende.

--
- Peter Brodersen

Fra : finsen

Dato : 17-05-02 20:50

"Fondri" skrev
> Et Null modemkabel er det ikke bare et ganske almindeligt modem
kabel??
> Rene

Vedr nulmodem, se http://hwb.sunsite.dk/
Mvh Finsen

http://www.kandu.dk/

Fra : Fondri

Dato : 17-05-02 21:08

Tak for hjælpen.

Øv at jeg ikke spurgte før jeg brugte ca. 10 timer på at få det til at du
)
Jeg skynder mig ned at købe et Null modem kabel imorgen.

God pinse til alle og endnu engang tak.

Rene

Fra : Peter Andersen

Dato : 17-05-02 21:00

On Fri, 17 May 2002 20:59:12 +0200, Fondri wrote:

> [...]
> for værende fejlen.
>
> Et Null modemkabel er det ikke bare et ganske almindeligt modem kabel??

Nej det er ikke bare et almindelig modemkabel. Et almindelig er for 9
polet forbundet 2 til 2, & 3 til 3, & 5 til 5.
Et nulmodem er krydset 2 til 3, & 3 til 2, 5 til 5.

/Peter

Fra : Peter Andersen

Dato : 17-05-02 21:02

Fra : ab

Dato : 19-05-02 03:26

Hvis du bruger f.eks. FX / Fast-Lynx er det nok en god idé at foretage
overførslen via parallelporten (også med et specielt krydskabel). Der går
noget hurtigere - så hurtigt at selv en god internetforbindelse sagtens kan
føres videre via samme kabel.

ab