Problemer med ram på bundkort ecs k7s5a
Fra : syller

Dato : 17-05-02 07:11

Har lige købt en amd xp1700 med 256 mb pc2100 ddr ram, jeg vil gerne
sætte 512 mb pc2100 ram mere på, MEN det vil maskinen ikke, er der nogle
der ved hvad der er galt?????
PS. jeg kan godt køre med 512 klods alene og jeg kan osse godt køre 256
klods alene, men de sammen, det går ikke.

syller

http://www.kandu.dk/

Fra : Per Laursen

Dato : 17-05-02 09:36

> [...]
> PS. jeg kan godt køre med 512 klods alene og jeg kan osse godt køre 256
> klods alene, men de sammen, det går ikke.

Hej

Du må give nogle flere oplysninger.
Er de single sided eller double sided? Har du prøvet dem hver for sig i
begge ram slots (så du kan udelukke at det er ram slots der er syge). Hvilke
specs er din strømforsyning? Hvad har du ellers af HW i din maskine? Hvilke
symptomer er det der gør at du ikke kan køre (kan du komme i BIOS eller er
maskinen helt død, er det dit OS du ikke kan starte op)? osv. osv.

Mvh.

Per

Fra : jensen

Dato : 17-05-02 11:10

"syller" <syller.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> PS. jeg kan godt køre med 512 klods alene og jeg kan osse godt køre 256
> klods alene, men de sammen, det går ikke.

hvad ram er det , og er det samme marke ram de 256 og 512

jensen

Fra : Coach

Dato : 19-05-02 23:34

Jeg havde selv samme problem.

Jeg kunne starte maskinen og boote op i styresystemet, men så snart
styresystemet åbnede koksede maskinen totalt.

Det viste sig at Win9x og WinME ikke understøtter ram højere end 512mb.
Løste det ved at installere Win2000.

Hjalp det på dit problem?

Brian