/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
Dyrets mærke = computer chip
Fra : Live4Him


Dato : 16-05-02 21:19

Teknologien er til stede og implikationerne mange. Er disse chips det mærke
der tales om i Åbenbaringen ?

Syge mennesker får implanteret en chip således at deres tilstand kan
overvåges - børn får en chip således at de let kan findes hvis de bliver
væk. Kommer tiden til at alle borgere skal have en sådan chip tror jeg
personligt det er dyrets mærke. Men døm selv ved at læse artiklen :

http://abcnews.go.com/sections/scitech/DailyNews/chipimplant020225.html

En hel familie i Florida har som de første fået implanteret en chip der
hedder VeryChip som er på størrelse med et riskorn og implanteres lige under
huden. Chippen kan indeholde et væld af personlige medicinske oplysninger
som kan læses af en håndholdt scanner.


--
http://www.sermonaudio.com/




 
 
Harald Mossige (16-05-2002)
Kommentar
Fra : Harald Mossige


Dato : 16-05-02 21:32

Er du ikkje glad, tenk at du snart skal få dommen, at du er ufeilbarlig(?)
og koma til himmelen"

Harald Mossige


"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i melding
news:ac149n$q9h$1@sunsite.dk...
> Teknologien er til stede og implikationerne mange. Er disse chips det
mærke
> der tales om i Åbenbaringen ?
>
> Syge mennesker får implanteret en chip således at deres tilstand kan
> overvåges - børn får en chip således at de let kan findes hvis de bliver
> væk. Kommer tiden til at alle borgere skal have en sådan chip tror jeg
> personligt det er dyrets mærke. Men døm selv ved at læse artiklen :
>
> http://abcnews.go.com/sections/scitech/DailyNews/chipimplant020225.html
>
> En hel familie i Florida har som de første fået implanteret en chip der
> hedder VeryChip som er på størrelse med et riskorn og implanteres lige
under
> huden. Chippen kan indeholde et væld af personlige medicinske oplysninger
> som kan læses af en håndholdt scanner.
>
>
> --
> http://www.sermonaudio.com/
>
>
>



Live4Him (16-05-2002)
Kommentar
Fra : Live4Him


Dato : 16-05-02 23:00


"Harald Mossige" <hamoss@frisurf.no> wrote in message
news:LGUE8.1617$_15.44094@news4.ulv.nextra.no...
> Er du ikkje glad, tenk at du snart skal få dommen, at du er ufeilbarlig(?)
> og koma til himmelen"

Hvad mener du egentlig ?
Hvad har din kommentar med trådens emne at gøre ?

jørgen.





Andreas Falck (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 17-05-02 18:00

"Harald Mossige" <hamoss@frisurf.no> skrev i en meddelelse
news:LGUE8.1617$_15.44094@news4.ulv.nextra.no...

> Er du ikkje glad,

Jo, jeg vil blive ekstra meget særlig glad hvis du gad læse:
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html og især gøre brug af
disse formidable gode råd! - Det er nemlig god skik og brug når man
skriver i de danske nyhedsgrupper!

Så læse det venligst, og gør brug deraf!

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-052.htm


Borge Rahbech Jensen (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Borge Rahbech Jensen


Dato : 17-05-02 07:19

d. 16/05/02 22:19 skrev Live4Him på brothers_bisp@hotmail.com i artiklen
ac149n$q9h$1@sunsite.dk:

> Teknologien er til stede og implikationerne mange. Er disse chips det mærke
> der tales om i Åbenbaringen ?

Det er ikke til at vide, men jeg tvivler.

Egentlig er jeg slet ikke sikker på, der er tale om et fysisk mærke. Det kan
være et åndeligt mærke hos dem, der er for materialistiske og begærlige
efter materiel velstand og magt til at elske sin Gud og sin næste og dermed
tage imod Guds rige.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen


Live4Him (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Live4Him


Dato : 17-05-02 13:23

"Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> wrote in message
news:B90A6D8D.3A2DA%brahbech@post8.tele.dk...
>
> Egentlig er jeg slet ikke sikker på, der er tale om et fysisk mærke. Det
kan
> være et åndeligt mærke hos dem, der er for materialistiske og begærlige
> efter materiel velstand og magt til at elske sin Gud og sin næste og
dermed
> tage imod Guds rige.

Jo, men ihvertfald 2 ting taler for at det skulle være et fysisk mærke IMO.
Det ene er at det skal sidde på hånden eller panden, og det andet er at det
forbindes med handel. Et åndeligt (usynligt) mærke ville man jo heller ikke
kunne kontrollere om folk har eller ej.

jørgen.




Borge Rahbech Jensen (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Borge Rahbech Jensen


Dato : 17-05-02 13:59

d. 17/05/02 14:22 skrev Live4Him på brothers_bisp@hotmail.com i artiklen
ac2soo$q0f$1@sunsite.dk:

> Jo, men ihvertfald 2 ting taler for at det skulle være et fysisk mærke IMO.
> Det ene er at det skal sidde på hånden eller panden, og det andet er at det
> forbindes med handel. Et åndeligt (usynligt) mærke ville man jo heller ikke
> kunne kontrollere om folk har eller ej.

Ork jo, de viser sig ganske tydeligt i det enkelte menneskes adfærd.
Nogle steder og på nogle områder er bestikkelse, bedrageri og lignende så
almindeligt, at det næsten er nødvendigt for handel.

Der er meget mærkeligt med de forskellige mærker og symboler, der er omtalt
i Johannes' Åbenbaring. Et eksempel er dyrets tal, som kun nogle få kender,
men som alligevel er nævnt direkte.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen


Lars Erik Bryld (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Lars Erik Bryld


Dato : 17-05-02 16:58

On Fri, 17 May 2002 14:22:31 +0200, "Live4Him"
<brothers_bisp@hotmail.com> wrote:

>Jo, men ihvertfald 2 ting taler for at det skulle være et fysisk mærke
>IMO. Det ene er at det skal sidde på hånden eller panden, og det
>andet er at det forbindes med handel. Et åndeligt (usynligt) mærke
>ville man jo heller ikke kunne kontrollere om folk har eller ej.

Næh - så var det nok mere nærliggende at tænke på et dankort eller en
mobiltelefon. Men med tanke på at åbenbaringen i mange andre passager
virker meget bundet til den tid den blev nedskrevet i (for eksempel
ved karakteruddelingen til konkrete lilleasiatiske menigheder), så
tror jeg nu der var tale om nogle særlige (sikkert romersk-udstedte)
næringsbevillinger. Hvad skriftstedet i øvrigt skal gøre godt for ved
jeg ikke. Endetiden kommer når den kommer og klar skal man vel prøve
at være til alle tider.

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
17 maj AD 2002
Skt. Paschal Baylon

Anders Peter Johnsen (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 17-05-02 13:29

"Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:B90A6D8D.3A2DA%brahbech@post8.tele.dk...
> d. 16/05/02 22:19 skrev Live4Him på brothers_bisp@hotmail.com i artiklen
> ac149n$q9h$1@sunsite.dk:
>
> > Teknologien er til stede og implikationerne mange. Er disse chips det
mærke
> > der tales om i Åbenbaringen ?

Det kunne synes sørgeligt oplagt ud fra ideen om "køb og salg"...

> Det er ikke til at vide, men jeg tvivler.
>
> Egentlig er jeg slet ikke sikker på, der er tale om et fysisk mærke.

....men på den anden side tales der netop ganske rigtigt på denne måde om et
mærke af samme type som pagtstegn med Gud i 2.Mosebog kap13v16, 5.Mosebog
kap.6v8 (Shemaen) og 5.Mosebog kap.11v18.

Ret ironisk...

--
Mvh
Anders Peter Johnsen



Corax (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Corax


Dato : 18-05-02 10:02


"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
news:ac149n$q9h$1@sunsite.dk...
> Teknologien er til stede og implikationerne mange. Er disse chips det
mærke
> der tales om i Åbenbaringen ?
>
> Syge mennesker får implanteret en chip således at deres tilstand kan
> overvåges - børn får en chip således at de let kan findes hvis de bliver
> væk. Kommer tiden til at alle borgere skal have en sådan chip tror jeg
> personligt det er dyrets mærke. Men døm selv ved at læse artiklen :
>
> http://abcnews.go.com/sections/scitech/DailyNews/chipimplant020225.html
>
> En hel familie i Florida har som de første fået implanteret en chip der
> hedder VeryChip som er på størrelse med et riskorn og implanteres lige
under
> huden. Chippen kan indeholde et væld af personlige medicinske oplysninger
> som kan læses af en håndholdt scanner.
>
>
> --
> http://www.sermonaudio.com/

Det lyder lidt som om, der er tale om samme type chips som bruges til
kæledyr og dyr i Zoo. Til kæledyr bruges de i stedet for øremærkning, og i
Zoo bruges de bl.a. så man kan holde øje med hvilke dyr der er i familie, så
der ikke opstår indavl. Mit spørgsmå er så: Hvis I mener at disse chips er
"dyrets tegn", er diverse kæledyr og Zoodyr så også satans dyr nu?

- Corax



Live4Him (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Live4Him


Dato : 18-05-02 11:46


"Corax" <ccc44406@vip.cybercity.nospam.dk> wrote in message
news:3ce618a2$0$64982$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Det lyder lidt som om, der er tale om samme type chips som bruges til
> kæledyr og dyr i Zoo. Til kæledyr bruges de i stedet for øremærkning, og i
> Zoo bruges de bl.a. så man kan holde øje med hvilke dyr der er i familie,

> der ikke opstår indavl. Mit spørgsmå er så: Hvis I mener at disse chips er
> "dyrets tegn", er diverse kæledyr og Zoodyr så også satans dyr nu?

Nej, jeg tror ikke at dyr er under guds dom, og jeg tror heller ikke at den
familie i Florida som har fået chippen dermed har modtaget dyrets mærke.

Når vi læser Åb 13,11-18 ser vi at dyrets mærke modtages af mennesker under
specielle forhold. Det handler om tilbedelse, om at tilbede dyret (vers 12)
det handler om at mennesker bliver forført. Det handler om afgudsdyrkelse på
en sådan måde og i en sådan grad at guds dom rettelig kommer over disse
mennesker. At tage tegnet på sin hånd eller pande er så det synlige udtryk
for denne vilfarelse og tilbedelse af dyret.

Jeg så et andet dyr komme op af jorden; det havde to horn som et lam, men
talte som en drage. Det udøver hele det første dyrs magt for dets øjne; og
det får jorden og dem, der bor på den, til at tilbede det første dyr, det
hvis banesår blev lægt. Det gør store tegn, så det endog får ild til at
falde fra himlen ned på jorden for øjnene af menneskene. Det forfører dem,
der bor på jorden, med de tegn, som det har fået givet at gøre for dyrets
øjne, og siger til dem, der bor på jorden, at de skal lave et billede af
dyret, der fik sværdhugget og kom til live. Og det fik givet at blæse
livsånde i dyrets billede, så dyrets billede også kunne tale og få alle dem
dræbt, der ikke vil tilbede dyrets billede. Det får alle, store og små, rige
og fattige, frie og trælle, til at sætte et mærke på deres højre hånd eller
deres pande, så ingen kan købe eller sælge undtagen den, der bærer dette
mærke, dyrets navn eller dets navns tal. Her kræves der visdom! Den, der har
forstand, må regne på dyrets tal, for det er et mennesketal. Dets tal er
666. Åb 13,11-18

jørgen.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste