Knallert over Storebælt
Fra : Gert Vest

Dato : 16-05-02 21:00

Hej alle !

Som det måske er jer bekendt, kan man ikke få knallert over Storebælt mere.
Vi er et par stykker som har henvendt os til politikerne, jeg har bl.a. fået
et intetsigende svar fra Poul Andersen som er trafikpolitisk ordfører for
Socialdemokratiet. Andre har henvendt sig til Trafikministeren. Jeg tror det
er svært at komme igennem.
Jeg har hørt rygter om, at der skulle være en protestaktion af en eller
anden art under opsejling.
Er der nogen der kender noget til det ? I givet tilfælde kunne det godt være
at jeg vil være med, afhængig af arten.
Hvis det ikke skulle være noget om ovenstående, så skulle vi måske lave en.
Lad mig høre nogle meninger her i gruppen. Sig frem.

Med venlig hilsen

Gert Vest

Fra : Rapper

Dato : 19-05-02 15:53

"Gert Vest" <post@gertvest.dk> wrote in message

> Jeg har hørt rygter om, at der skulle være en protestaktion af en eller
> anden art under opsejling.

Jeg skal gerne stille op...

--
Regards Rasmus aka Rapper
www.gramsespektrum.com

Fra : Niels Friis

Dato : 14-06-02 23:46

Hej alle !

Fratag Storebæltsbroen motorvejsstatus !

Så bliver der mulighed for, at både knallerter og cyklister også kan
krydse Storebælt.
I dag kan cyklister i beskedent omfang komme med toget under bæltet,
såfremt der er plads. Knallerter er derimod er henvist til at forblive
enten på Fyn eller Sjælland. De kan ikke køre på Storebæltsbroen, da
det er motorvej, de kan ikke komme med toget, da der er benzin i
tanken. Den eneste mulighed der fandtes var "Panikbussen" med trailer,
som havde 4 afgange hver dag, to fra hver side af bæltet, men ruten
blev nedlagt sidste år af besparelseshensyn. Derfor er den del af
befolkningen, som måske af økonomiske grunde, er henvist til at bruge
knallerten som transportmiddel stavnsbundet til at forblive øboer, som
henholdsvis fynboer og sjællændere. Det kunne jo også tænkes, at nogle
ville fra Sjælland til Jylland eller herfra til Sverige, problemet er
det samme.
Først i maj skrev jeg en mail til trafikministeren om dette problem.
Den 13. juni modtog jeg et brev fra en kontorchef i trafikministeriet,
der kunne oplyse: "at spørgsmålet omkring befordring af knallerter,
specialcykler m.v. blandt andet er blevet drøftet med Dansk
Cyklistforbund, Sund & Bælt og DSB. Det må desværre konstateres, at
det ikke ser ud til, at der findes en fornuftig, samfundsøkonomisk
forsvarlig og håndterbar løsning på dette problem, der kun vedrører
ganske få brugere".
Sikken noget bavl !!!
Sund & Bælt har jo lige berettet at indtjeningen på broen bliver
større og større, selvom man stadigvæk taler om underskud. Langt det
billigste for Sund & Bælt vil da være at oprette denne busrute igen.
Evt. som før med 2 afgange dagligt fra hver side, måske flere i
højsæsonen, og ellers i tidsrummet april til oktober. Det kunne måske
også arrangeres som bestillingstur, men hvad så med turisterne ?
I gamle dage (før broen) kunne man komme over bæltet hver halve time,
så det må siges at være noget af et tilbageskridt !
Er der nogen der har forslag til, hvordan vi kommer videre ?
Hilsen
Niels Friis

Fra : "H;P

Dato : 15-06-02 07:18

Hejsa´
"Niels Friis" skrev i en meddelelse

> Fratag Storebæltsbroen motorvejsstatus !

Det mest tåbelige forslag til dato !. Hvordan vil du lige gøre det sikkert
for de bløde trafikanter, som vi nu er. Det er der nok ikke mange der vil
synes om at store stygge ´bælt broen skal deles med de langsomme
knallerthjerner :-/

> Er der nogen der har forslag til, hvordan vi kommer videre ?

Jep, vi skal tude ørene fuld på trafikministeren & DSB. Vi der gerne vil
have vores "jern" med over vandet skal simpelt hen "spamme" dem i knæ, så
der kommer en mulighed for transport over vandet .
Jeg har ikke lige diverse mail adr. til fjolserne i folketinget, men vi kan
starte med DSB , så er dialogen ihvertfald på begyndt.

H ; P <Der kommer til at tænke på "fangerne på fortet".......intet er
umuligt for dem der bære viljen i jernet *GRILL*>

--
http://home1.stofanet.dk/FalkenDk el. http://falken.vikingdk.net
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310

Fra : Christina Rudkjøbing

Dato : 17-06-02 09:28

"Niels Friis" <nfriis@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Den eneste mulighed der fandtes var "Panikbussen" med trailer,
>som havde 4 afgange hver dag, to fra hver side af bæltet, men ruten
>blev nedlagt sidste år af besparelseshensyn.

GRRRRRRR!
Jeg siger: Spam politikerne og DSB.... evt. lav en demonstration!

Fra : Rio

Dato : 30-06-02 00:46

Er det rigtigt,? kan man ikke køre på knallert over Storebælt.?
Hvilken vej har så de s..de politikere tænkt sig vi skal køre, med 30 km.t
Sæt 45'eren op til 70 km.t. og 30 km. op til 45 km.t
Rio
Christina Rudkjøbing <christina@NOSPAMrudkjoebing.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aek6dd$qjb$1@sunsite.dk...