Ny strømforsyning -
Fra : Peter L

Dato : 16-05-02 21:17

Jeg har skiftet strømforsyningen på en ældre PC (PII).
Når jeg slutter strømmen til, drejer blæseren på CPU'en og i
strømforsyningen 1/4 omgang, og går så i stå. Der er ingen anden
aktivitet at registrere.
Jeg har checket et par gange at stikket til motherboardet er sat korrekt
i.
Nogen forslag?

Peter L

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 16-05-02 21:33

Tilslut tænd-og-sluk knappen rigtigt, og tryk på dén. Det hjælper

Tro mig, jeg har også tit undret mig

Fra : Esben

Dato : 16-05-02 23:36

".: [d33p blu3] :." <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Tilslut tænd-og-sluk knappen rigtigt, og tryk på dén. Det hjælper
>
> Tro mig, jeg har også tit undret mig

Hvordan kan man tilslutte den fordkert?

--
Esben

Fra : Mogens

Dato : 17-05-02 06:02

On Fri, 17 May 2002 00:36:08 +0200, "Esben" <sordiahp@hotmail.com>
wrote:

>Hvordan kan man tilslutte den fordkert?

Nemt. Meget nemt endda.

Hvis du har ca 20 små metalspyd på bundkortet og
ledningen fra power knappen skal sættes på 2 af disse,
så er der jo muligheder nok for at ramme en plads eller
to ved siden af og så virker knappen jo ikke.
Det er ikke alle bundkort hvor det er markeret specielt
tydeligt hvor de forskellige stik skal sidde.

Jeg har da selv ramt forkert mere end en gang.

Mvh Mogens

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 17-05-02 17:22

> [...]
> Det er ikke alle bundkort hvor det er markeret specielt
> tydeligt hvor de forskellige stik skal sidde.

Lige mine ord!

> Jeg har da selv ramt forkert mere end en gang.

Desværre også mine ord :o/

//Troels

Fra : Peter L

Dato : 17-05-02 21:12

Tak, havde det så bare været det, men den forbindelse har jeg slet ikke
haft fat i. Kun de ledninger der gå ud fra strømforsyningen.

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 17-05-02 22:45

> Tak, havde det så bare været det, men den forbindelse har jeg slet ikke
> haft fat i. Kun de ledninger der gå ud fra strømforsyningen.

Tænd og sluk knappen SKAL være monteret før du kan tænde. Det samme
nummer lavede jeg på min nuværende XP1800 maskine. Den gav også
kun et kort ryk i CPU-blæser. Så fandt jeg ud af at jeg havde monteret
powerknap
forkret, så monterede jeg rigtigt og TADAAA!

Vil næsten vædde med at det også er dit problem.

//Troels

Fra : Peter L

Dato : 17-05-02 21:14

Fra : news.tiscali.dk

Dato : 24-05-02 22:27

Jeg har set det og det var en defekt strømforsyning der var
problemet...ellers også kan den ikke levere nok strøm/effekt til at drive
dit system!

Mht til at vende powerknappen forkert når man tilslutter den på MB, så kan
den ikke vendes forkert! Powerknappen skaber kun en kontakt imellem 2 poler.
Du kan bruge en skruetrækker til at skabe kontakten som alternativ.

Lysdioden kan man derimod godt vende forkert, da det som sagt er en diode og
dermed en ensretter...

Fra : Peter L

Dato : 21-05-02 13:51

Af med stikket - på igen. Det virker.