Installere IE 5 istedet for 6 ?
Fra : Per Vinther

Dato : 16-05-02 20:40

Nu er jeg sågu også træt af IE 6.0
men alt dens medfølgende ustabilitet.
Hvordan kan jeg installere en ældre
version af IE;
- Windows Xp giver mig
ikke lov, og manuelt kan jeg heller
ikke.
Xp bruger åbenbart mere eller mindre
konstant en af IE´s filer, således at de ikke
kan fjernes manuelt.

Per

Fra : Leony

Dato : 17-05-02 10:40

"Per Vinther" <per.vc@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke.
> Xp bruger åbenbart mere eller mindre
> konstant en af IE´s filer, således at de ikke

Det kan du ikke:
http://www.udel.edu/it-us/gep/windowsxp/
da IE 6 er en integreret del af XP.
Du kan forsøge at opgradere/reparere din eksisterende IE
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q293907
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q318378

Opera er en glimrende browser.
Den bliver du ikke ked af du installerede.
www.opera.com

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 17-05-02 17:24

Den 17/05-2002 klokken 11:40, skrev "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> i
<Zd4F8.6322$4f4.337727@news000.worldonline.dk>:

> Opera er en glimrende browser.
> Den bliver du ikke ked af du installerede.
> www.opera.com

Når nu man er pisket til at finde en løsning på det uløselige WinXP/IE6
problem, hvad er så bedst? Opera eller Netscape?
Hvilken giver færrest kompatibilitetsproblemer (det var et langt ord
med hjemmesider, der er designet til IE?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Morten Jes Lehrmann

Dato : 17-05-02 18:18

Kjeld Nielsen <kjeldn@ddf.dk> writes:

> [...]
> Hvilken giver færrest kompatibilitetsproblemer (det var et langt ord
> med hjemmesider, der er designet til IE?

Det er min erfaring at Mozilla 1.0 RC 2 generelt håndterer sider optimeret
til IE bedre end Opera. Egentlig synd, for der er meget mere nytænkning
i Opera.

http://mozilla.org/

Mvh
Morten

Fra : Leony

Dato : 18-05-02 13:04

"Kjeld Nielsen" <kjeldn@ddf.dk> skrev i en meddelelse

> Når nu man er pisket til at finde en løsning på det uløselige WinXP/IE6
> problem, hvad er så bedst? Opera eller Netscape?

Jeg ved ikke om jeg er heldig, men der er ikke problemer med min IE/XP, de
få gange jeg bruger den.

> Hvilken giver færrest kompatibilitetsproblemer (det var et langt ord
> med hjemmesider, der er designet til IE?

Jeg bruger Opera med indstillingen hvis det virker så er det fedt, hvis ikke
så er der ikke noget at gøre ved det (det hjælper heller ikke at skrive til
webmaster). Hvis det virkelig er vigtigt, så bruger jeg IE i nødstilfælde.
Den største fejl (jeg har oplevet) med Opera er at den ikke kan vise nogle
menuer. Eksempelvis på Microsofts side (den er optimeret til IE da 99% af
alle deres besøgende pudsigt nok bruger denne browser) virker dropdownen
ikke i menubaren. Dette er den største fejl ved Opera. Hvis jeg har brug for
punkter i sådanne menuer må jeg bruge IE. Da jeg ikke har prøvet
Netscape/Mozilla ved jeg ikke om den er bedre. Udover det har jeg ingen
problemer med Opera.

Fra : Thomas H.

Dato : 19-05-02 22:43

> [...]
> punkter i sådanne menuer må jeg bruge IE. Da jeg ikke har prøvet
> Netscape/Mozilla ved jeg ikke om den er bedre. Udover det har jeg ingen

Fejl i Opera? Tror du ikke nærmere det er Microsoft der ikke
overholder standarderne?

Jeg har også forsøgt at bruge Opera, men bliver nødt til at
køre IE også, da mange sider er lavet helt forkert, og ikke
overholder reglerne, og derfor ikke vises rigtigt.
Bl.a. kan jeg slet ikke logge ind på min mail på www.sol.dk
med Opera! Jeg har skrevet til Sol.dk men de svarer ikke.

Mvh
Thomas H. - www.thhe.dk

Hov, denne her passer jo perfekt til denne tråd:
www.thhe.dk/browser_limitations.gif *G*

Fra : Leony

Dato : 20-05-02 13:20

"Thomas H." <thhe@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Fejl i Opera? Tror du ikke nærmere det er Microsoft der ikke
> overholder standarderne?

Jeg mente heller ikke at der er en fejl (bug) i Opera. Jeg fik bare udtrykt
mig lidt forkert - undskyld.
Jo, selvfølgelig er det Microsoft's skyld. Deres side er mere IE orienteret
end gennemsnittet (det er i hvert fald hvad Opera support svarede mig da jeg
spurgte).

> Bl.a. kan jeg slet ikke logge ind på min mail på www.sol.dk
> med Opera! Jeg har skrevet til Sol.dk men de svarer ikke.

Hvorfor kigger du dig ikke om efter en ny gratis email.

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 21-05-02 03:44

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> posting:

En, der i hvert fald virker i Opera, er http://operamail.com

--
8bit
010001000110010101110100011101000110010100100000011001010111001000100000

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 20-05-02 19:05

On 5/19/2002 11:42 PM, Thomas H. wrote:

> Jeg har også forsøgt at bruge Opera, men bliver nødt til at
> køre IE også, da mange sider er lavet helt forkert, og ikke
> overholder reglerne, og derfor ikke vises rigtigt.

Nu skal det jo til alt retfærdighed også siges at opera har sine mangler
hvad angår Standard overholdelse, især i DOM området.

"Opera does not support W3C DOM Core apart "
citat http://www.opera.com/docs/specs/

mvh
henrik

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 21-05-02 03:44

Henrik Lynggaard <admin@mozillatranslator.org> posting:

>Nu skal det jo til alt retfærdighed også siges at opera har sine mangler
>hvad angår Standard overholdelse, især i DOM området.

Det er vel ikke direkte en mangle på standardoverholdelse, men en
mangel på implementering.

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 22-05-02 18:22

On 5/21/2002 4:43 AM, Chr. Bohr-Halling wrote:
> Henrik Lynggaard <admin@mozillatranslator.org> posting:

> Det er vel ikke direkte en mangle på standardoverholdelse, men en
> mangel på implementering.

Standard understøttelse eller implementering, kald det hvad du vil, men
resultatet er det samme.