Bundkort med RAID ?
Fra : Thomas L. Pilegaard

Dato : 16-05-02 19:12

Jeg har som sagt nogle negative erfaringer med Asus' A7V333 bundkort
med RAID. Og jeg kan læse både her i gruppen og på www.asusboards.com
at der er andre der har samme problem i winXP

Er der nogen der vil fortælle mig om de har gode eller dårlige
erfaringer med socketA bundkort med RAID ?

Jeg er nu så overbevist om at det er Asus bundkortet der har en
generel fejl eller en driverfejl der gør at det ikke kan køre
fornuftigt under winXP, så jeg er på udkig efter en afløser.

Jeg har lidt kig på Microstar's KT3 Ultra-ARU (MS-6380E)
Men det er samme VIA chipset og samme Promise RAID kontroller, så
måske er det samme problem i windowsXP

Nogen der kan fortælle om erfaringer med det bundkort under windowsXP

mvh Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-05-02 19:55

"Thomas L. Pilegaard" <dundee@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der vil fortælle mig om de har gode eller dårlige
> erfaringer med socketA bundkort med RAID ?

Jeg kører med et Asus A7V-266e med raid, og det har kørt fejlfrit lige siden
december 2001 da jeg fik det (bortset fra da en af mine IBM'er stod af).
Jeg har hele tiden kørt med Win XP Pro DK.

Mvh
Per

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 18-05-02 01:47

Thomas har fulstændig ret det køre ikke særlig godt det ide raid, utrolig
efter alt det skriveri om dårlig ydelse i raid om at det til tider falder ud
og dårlig ydelse. At de stadig ikke har rettet op på problemet Med
styresystem winXP startede med et abit KG7, to stk. IBM GXP 60 De faldt ud
i raid efter ca 7 dage og til sidst døde den ene IBM disk. Sådan noget skidt
men jeg håbede at fejlen skyltes 370 highpoint controleren og har siden haft
asus A7V 266 og nu har jeg A7V 333 Raid med to Maxtor X740D de har faldet ud
en gang efter tre Mdr. Og når det sker kan man ikke andet end at formatere
og sætte raiden op igen.
Ydelsen viser sølle 24000 i sisoft hvilket svare til en ata 100 disk jeg har
prøvet via driver og bios opdatering. Der er mange som skriver at det hos
dem virker fint men de skriver aldrig med hvilken ydelse, jeg har fortrudt
jeg ikke holdte mig til scsi det virkede da hver gang og overholdt alle
spef.
Jeg har fået fortalt at man skal slå USB2 fra måske det virker for nogen
ikke for mig håber der snart komme nogle driver der fixer problemet for det
er ellers et rigtig godt MB jeg tror ikke raid virker bedre på andre MB Asus
er trods alt 'a la creme' MB. Venligst Glenn