... followup på "støjsvag"
Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 16-05-02 18:36

Hej,

Jeg har fået at vide at der er blevet postet nogle svar på min tråd ang
Mindre Støj, og derfor har jeg lavet en lille tagwall hvor der kan komme
svar ind på, ang. spørgsmålet.

Jeg har en AthlonXP 1800 1.53 @ 1.58 GHz, med Volcano6 CU køler
(4550 rpm udgaven). Den er 44 grader idle og 50 full load med åbent kabi,
og 47 grader idle og 52 full load med lukket kabi. Der er en eller anden
billig kabikøler i, men den larmer en del, ligesom CPU køleren. Dertil
kommer en meget støjende PSU køler, og jeg ville høre hvilken
køler jeg burde proppe deri? Hvilken køler passer?

Jeg satser på en Thermaltake Silent Viking Socket A køler, og Papst 19 eller
12 db til PSU+kabi, hvad vil være smartest?

Jeg ville foretrække svar på http://80.62.88.133/tagwall/tagwall.php - alle
kan
selvf. følge med

Mange hilsener,
Troels P. Olsen

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 16-05-02 18:42

> Jeg ville foretrække svar på http://80.62.88.133/tagwall/tagwall.php -
alle
> kan selvf. følge med

Troels, du har da vist ikke helt fattet meningen med usenet, har du?

Claus

Fra : N/A

Dato : 16-05-02 18:55

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 16-05-02 18:55

".: [d33p blu3] :." <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Det er røvsygt at få at vide at man ikke selv har halvdelen af de svar der
> er kommet, og den anden part til gengæld mangler mange af mine svar?!

Det kan vi vist ikke blive uenige om.

Men mon ikke dit problem skyldes den leverandør du og den anden part bruger?

Claus

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 16-05-02 19:16

> Men mon ikke dit problem skyldes den leverandør du og den anden part
bruger?

Bruger TDC... Skulle have skandinaviens bedste servere.

//Troels

Fra : Santa Xcaze

Dato : 16-05-02 20:14

SNIP

LOL det har de ik, tdc news servere er ngt lort!!!!

Fra : Esben

Dato : 16-05-02 23:34

> bruger?
>
> Bruger TDC... Skulle have skandinaviens bedste servere.

Brug hellere sunsite.dk - den har ikke de binære grupper til smadre hele
systemet hvert 2. sekund.

--
Esben

Fra : Madsen

Dato : 17-05-02 01:05

Esben skrev:

> Brug hellere sunsite.dk - den har ikke de binære grupper til
> smadre hele systemet hvert 2. sekund.

Det har Troels heller ikke på dtext, som er den newsserver han har
sendt fra.

Sunsite kokser i disse dage.
Se evt: <news:Xns9210F207F2749jgcnospamget2netdk@212.242.40.196>

Der er også news://news.netsite.dk uden binært flaf.

Madsen.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 16-05-02 22:52

On Thu, 16 May 2002 19:35:42 +0200, ".: [d33p blu3] :."
<puttitat@adslhome.dk> wrote:

>Jeg satser på en Thermaltake Silent Viking Socket A køler, og Papst 19 eller
>12 db til PSU+kabi, hvad vil være smartest?

Indledningsvist vil jeg sige, at jeg af princip ikke svarer andre
steder end her på Usenet. Hvis du har problemer, så brug serveren
dtext.news.tele.dk. Den fungerer perfekt her.

Selv kører jeg med en Zalman CNPS 5000 køler, der er MEGET støjsvag og
også meget effektiv. Lige nu her ved alm. brug kører jeg 3515 RPM og
min Thunderbird 1200 er 44 grader varm i et lukket Chieftec hightower
monteret med 2 stk. 80 mm. 12 db Papst + en Thermal Take der snurrer
ved 10 Volt.

Det eneste jeg kan høre er mine harddiske...

--
Hans Pedersen, Esbjerg
ICQ: 9178476 | http://h2ns.dk

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 16-05-02 23:00

> Indledningsvist vil jeg sige, at jeg af princip ikke svarer andre
> steder end her på Usenet. Hvis du har problemer, så brug serveren
> dtext.news.tele.dk. Den fungerer perfekt her.

Kig i min X-trace:

(jeg BRUGER dtext serveren)

//Troels

Men tak for svaret ;)

Fra : nevermind

Dato : 16-05-02 23:56

On Thu, 16 May 2002 19:35:42 +0200, ".: [d33p blu3] :."
<puttitat@adslhome.dk> wrote:

<ng elle rikke ng? helt ærligt>

> [...]
>
>Jeg satser på en Thermaltake Silent Viking Socket A køler, og Papst 19 eller
>12 db til PSU+kabi, hvad vil være smartest?

XP1600 og Alpha 8045 ~48° ved fuldt tryk og lukket kabinet, blæseren
er en gammel 80mm fra en desktop HP, uhørlig.
Det eneste der overgår 8045 er en absurd dyr Hedgehog i ren kobber.

Der findes faktisk reelle sammenligninger af køleprofiler på nettet.