Access, SQL: INSERT med autonumber, hjælp
Fra : Tinky Winky

Dato : 16-05-02 14:10

Jeg har en tabel i Access, med et felt af typen autonumber som primary key.
Hvordan kan jeg få Access til at indsætte det korrekte autonumber(det næste
nummer) i en SQL sætning?

Hvis jeg gør sådan:
INSERT INTO tabel
VALUES (0, [tast noget ind til felt1], [tast noget ind til felt2]);

Så indsætter den 0 i feltet med autonumber. Jeg vil hellere have den til at
finde det næste tal, men det virker ikke.

Hvis jeg gør sådan:
INSERT INTO tabel(felt1, felt2)
VALUES ([tast noget ind til felt1], [tast noget ind til felt2]);

Virker det ikke i Access, men det virker via ODBC og Java.