frames m. css
Fra : Sarah

Dato : 16-05-02 07:59

Hej allesammen
Jeg har tænkt lidt, og kommet frem til et spørgsmål.
Kan man lave frames m. css? Jeg mener, kan man dele siden op så
f.eks 20% er rød 80% blå?
Hvis man kan, kan man så dele både verticalt og horisontalt?
Jeg håber der er en der forstår mit spørgsmål, som har lyst til
at hjælpe.
På forhånd tusind tak
Sarah

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 16-05-02 16:03

"Sarah" <Sarah-tollestrup@mail.dk> skrev
> [...]
> Hvis man kan, kan man så dele både verticalt og horisontalt?
> Jeg håber der er en der forstår mit spørgsmål, som har lyst til

Frames kan du ikke lave med css - ud fra dit spørgsmål er jeg heller ikke
helt sikker på, det er det du vil?

Anyways så har jeg et par eksempler her, der skulle virke efter hensigten:

Vertikal deling
http://www.kyndsberg.dk/eksempler/vertikal_deling.html

Horisontal deling lavet med overflow, således man får den framede
fornemmelse
http://www.kyndsberg.dk/eksempler/horisontal_deling.html

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 16-05-02 16:35

"Kasper Kyndsberg" <nospam@kyndsberg.dk> wrote in message

> Vertikal deling
> http://www.kyndsberg.dk/eksempler/vertikal_deling.html

Er

background: blue;

ikke mere korrekt end

background-color: blue;

? Synes jeg har hørt at man ikke bruger color mere? Men måske er jeg galt på
den?
--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Må man forvente at tage på i vægt, hvis man løber baglæns?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 16-05-02 16:45

"Christian M. Nielsen" <christian@cmnielsen.dk> skrev i en meddelelse
> Er background: blue; ikke mere korrekt end background-color: blue;

Nej, background er bare et "shortcut" der sammenfatter egenskaberne for alle
background egenskaber i en.

--
Jakob Andersen

Fra : Sarah

Dato : 17-05-02 09:57

Hej derude
Tak for hjælpen. I gav mig svaret på mit spørgsmål
God weekend
Venlig hilsen

Fra : Rune Glerup

Dato : 16-05-02 15:07

Sarah skrev:

> Kan man lave frames m. css? Jeg mener, kan man dele siden op så
> f.eks 20% er rød 80% blå?

Ja, det kan man, men det er ikke understøttet af Microsoft Internet
Explorer til Windows endnu (men det er på Mac). Du bruger egenskaben
position:fixed til at fastlægge nogle lag på siden, der så ligner frames.

Teknikken er demonstreret på¨<http://kaboom.dk/temp/pseudoframes>, der
kun vil være frameinddelt i Opera, IE@Mac Mozilla/Netscape, mens den vil
blive vist som en almindelige side i IE@Win.

> Hvis man kan, kan man så dele både verticalt og horisontalt?

Ja.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

"Again, we remind you that frames are on their way out anyway."