HJÆLP til datoer i MySQL
Fra : JAC

Dato : 16-05-02 08:43

Hej ...

Jeg har fornylig konverteret en db fra Access til MySQL.

SELECT * FROM T_Produkter WHERE P_ID = 7 AND P_Oprettet > (Date()-14)

Med ovenstående SQL sætning viser jeg nogle produkter i en bestemt kategori
som er oprettet
indenfor de sidste 14 dage, det virkede fint i Access med efter
konverteringen gik det galt...

Feltet P_Oprettet var i Access : kort datoformet og i MySQL er det : date

___

Håber der er en eller anden der kan hjælpe. Kontakt mig evt. på følgende
hvis der er spørgsmål:

jan@jala.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-05-02 09:02

"JAC" <jan@totalcar.dk> skrev:

> SELECT * FROM T_Produkter WHERE P_ID = 7 AND P_Oprettet >
> (Date()-14)

Date er en Access-funktion - udskift den med en tilsvarende mySQL,
så skulle det køre. Et kig i manualen
(<http://www.mysql.com/doc/D/a/Date_and_time_functions.html>)
antyder at funktionen CURDATE() giver det du skal bruge.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : JAC

Dato : 16-05-02 09:13

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jc@dmf.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (<http://www.mysql.com/doc/D/a/Date_and_time_functions.html>)
> antyder at funktionen CURDATE() giver det du skal bruge.

Hej Jens

Takker mange gange, det virker !

Mvh
JAC

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-05-02 10:45

"JAC" <jan@totalcar.dk> skrev:

> Takker mange gange, det virker !

Velbekomme.

Når du svarer på et indlæg bør du ikke citere mere end højst
nødvendigt - det gør det lettere at se hvad der svares på. Se evt.
Er du i tvivl om noget vedr. citater eller lignende kan du spørge i
news:dk.velkommen eller i news:dk.netikette .