Surround
Fra : Niels Andersen

Dato : 16-05-02 06:39

Jeg har et sæt surround højtalere (4 højtalere og en subwoofer) med to
stereo-indgange (for og bag) samt en digital indgang. (Ved ikke om den evt.
skulle have 5 kanaler, der er vist ikke noget der hedder 4.1 surround?)

Jeg har lån et Creative Audigy lydkort, som skulle håndtere surround
glimrende.

Men inden jeg sætter det i og giver mig til at bøvle med at få surround til
overhovedet at virke, hvad kan jeg så bruge det til?

Jeg spiller ikke rigtigt, så det bekymrer mig ikke.
Jeg ser noget film i ny og næ, men jeg aner ikke hvor meget af det der
overhovedet er i surround.

Jeg har en film liggende, hvor lyd og billede er splittet til to filer, en
..avi-fil, og en der hedder .ac3. Men det kan mplayer vist slet ikke
håndtere? Kan den overhovedet håndtere surround? Hvad kan ellers?

Og hvad kan jeg bruge det til ud over spil og film?

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.18 - Debian 3.0

Fra : Niels Andersen

Dato : 17-05-02 22:24

Niels Andersen wrote in <hCHE8.7843$HN.299537@news010.worldonline.dk>:
> Og hvad kan jeg bruge det til ud over spil og film?

Jeg tolker de manglende svar på følgende måde: Ingen grund til overhovedet
at sætte kortet i maskinen, det ryger bare tilbage til ejeren.

Måske vil jeg rode med det når engang jeg får DVD. De skulle vist være i
surround de fleste.

--
Mvh.

Niels Andersen