Indholdsfortegnelse over en side i word
Fra : JokeSten

Dato : 16-05-02 00:08

hi
Jeg sidder og skriver en større opgave i word.
Indholdsfortegnelsen fylder 2 sider , og jeg er interesseret i at side
3 bliver nummereret til side 1. Jeg kan udmiddelbart får word til at
få word til at sætte første side til 0 men ikke -1. (og den viser
sidetal på side 2).

Hvordan gør jeg dette ?

Btw : Vil meget gerne have et hurtugt svar, da opgaven skal afleveres
fredag :)

Takker på forhånd for enhver type hjælp

JokeSten

Fra : Mads

Dato : 16-05-02 07:53

"JokeSten" <golfstar78@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> 3 bliver nummereret til side 1. Jeg kan udmiddelbart får word til at
> få word til at sætte første side til 0 men ikke -1. (og den viser

Det gøres ved at indsætte et sektionsskift efter indholdsfortegnelsen.
Derefter laves forskellige top/bundtekst (header/footer) i de to sektioner.
Undlad at have sidenummerering i sektionen med inholdsfortegnelsen.
Lad sidenummereringen i den næste sektion starte med nummer 1.

> Btw : Vil meget gerne have et hurtugt svar, da opgaven skal afleveres
> fredag :)
Håber det er hurtigt nok ;)

Mvh Mads

Fra : Leo Heuser

Dato : 16-05-02 08:13

Hej

Indsæt et sektionsskift efter indholdsfortegnelsen med Indsæt > Sideskift
m.m.
(sektionaskift Næste side) Hvis du her har et hårdt sideskift, skal dette
slettes, ellers får du en tom side mellem indholdsfortegnelsen og opgaven.

Stå på første side efter indholdsfortegnelsen og vælg Vis > Sidehoved
og sidefod.
Hvis du vil have sidetallet i sidehovedet, klikker du nu på knappen "Samme
som forrige", så den bliver inaktiv. Hvis du vil have sidetal i sidefoden,
klikker du først på knappen "Skift mellem sidehoved og sidefod", inden
du klikker på "Samme som forrige".

Vælg Indsæt > Sidetal
Vælg "Justering"
Tryk på knappen "Format"
Vælg "Sidenummerering" Begynd med 1
Ok.Ok. Luk sidehoved og sidefod.

Leo Heuser

Fra : pre

Dato : 16-05-02 08:16

Den korrekte metode blev beskrevet af Leo Heuser her i gruppen - så sent som
6-4.d.å. Jeg citerer:
***********************
Når du opretter en indholdsfortegnelse, indsættes denne som et
felt i dokumentet. Du kan se feltet ved at bruge <Alt><F9> (bruges
til at skifte frem og tilbage mellem "se feltet" og "se indholdet af
feltet"). Det kunne fx se således ud:

{ TOC \o "1-3" \h \z }

Til at "undertrykke" sidenummeret bruges parameteren \n, så hvis du
ikke ønsker at vise sidenummmer på niveau 1 og 2, indsættes således i
feltkoden:

{ TOC \o "1-3" \n "1-2" \h \z }

Vend tilbage til feltindhold med <Alt><F9> og opdatér feltet med <F9>.
**********************
Løsningen findes selvfølgelig også i hjælpeteksterne til
indholdsfortegnelsens TOC-felt.
pre
© 2002

Fra : pre

Dato : 16-05-02 20:45

Og her klokkede jeg i det og fik blandet 2 poster sammen - undskyld.

pre

Fra : Leo Heuser

Dato : 24-05-02 07:43

Det var da fint, at der var to, der ville hjælpe dig i en
presset situation. Det var ikke fint, at du ikke engang
gad komme med en tilbagemelding.