Defekt kobling Yamaha 4G
Fra : ds

Dato : 15-05-02 21:57

Hej
På min nye Yamaha 4G er koblingen i stykker dvs. at den overhovedet ikke kan
koble ud, ham jeg købte den af have for længet den der stang som trykker på
koblingen ca 1cm, kan det være det? eller hvad han snakkede noget om
pladerne var belvet hårde...

VH
Danni Simonsen

Fra : Allan Riise

Dato : 16-05-02 06:51

ds <d@nmark.dk> scribbled:
> [...]
> som trykker på koblingen ca 1cm, kan det være det? eller hvad han
> snakkede noget om pladerne var belvet hårde...

Lyder som en værre gang fusk. Køb nye koblingsplader og trykstang...
Der findes en hel del steder hvor dette kan købes, ProTuna f.eks. eller hvis
det skal værre rigtig billigt så THansen, men så er kvaliteten så
derefter...

--
-- Allan Riise -- ICQ 55853098
-- www.AriSoft.dk --

Fra : J

Dato : 16-05-02 12:40

"Allan Riise" skrev :

> [...]
> Der findes en hel del steder hvor dette kan købes, ProTuna f.eks. eller hvis
> det skal værre rigtig billigt så THansen, men så er kvaliteten så

Lidt af en selvmodsigelse; Protuna _er_ T.Hansen, iøvrigt er kvaliteten
ganske udmærket!

Fra : Allan Riise

Dato : 16-05-02 12:54

J <send@nospam.dk> scribbled:

> Lidt af en selvmodsigelse; Protuna _er_ T.Hansen, iøvrigt er
> kvaliteten ganske udmærket!

Nå, og siden hvornår er Protuna og THansen blevet det samme ??
Protuna er et tyskbaseret firma, og også tyskejet, hvorimod THansen er et
dansk firma registreret i Middelfart. Og kvaliteten er da ikke altid lige
god hos THansen. Prøv at kigge i de forskellige threads her i denne NG,
ellers kan jeg fortælle at jeg i går fik de pakker jeg havde bestilt hos
THansen, og at der var 2 bolte der knækkede inden jeg rigtig begyndte at
spænde, og at der var buler i forskærmen, ny forstås, og det var efter
punktsvejsningen. THansen sælger også kun dele som svarer til original
dele, altså ikke tundele, såååeee det .....

Venligst ...

Fra : Brian Nørrelund Ande~

Dato : 16-05-02 14:07

Lige for at komme med en indskyldese, så ligger der også en protuna i DK.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-05-02 14:54

Brian Nørrelund Andersen <streamer@mail.dk> scribbled:
> Lige for at komme med en indskyldese, så ligger der også en protuna i
> DK.

Ja så, hvor ???
O selvom der gør, så er det sadig et tysk firma...
Kig her...
Adresse:
Protuna Handels GmbH
Heideland-West 2A
D-24941 Jarplund
Tlf. +49 461 9572150
Fax +49 461 9572123
E-mail: protuna@protunahandel.de

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 16-05-02 15:41

> Brian Nørrelund Andersen <streamer@mail.dk> scribbled:
>
> Ja så, hvor ???

Okay... tag det roligt. Jeg har været ude for at skulle bestille noget ved
THansen og samtidigt noget ved Protuna. Fint nok; jeg bestilte før 16:00 så
det fra Thansen skulle være der dagen efter. Protuna skal have en ekstra
dags forsendelses tid, men ikke denne gang. Det kom i samme pakke, ja i
samme kasse. Jeg modtog en stor kassen med 2 kvitteringer, både det fra
THansen og det fra ProTuna var deri. Desuden burde du lige kigge på deres
respektive hjemmesider.... de er komplet ens! (med få undtagelser som
farve...) Desuden er det jo soleklart at firmaet er tysk-ejet, da det ikke
er lovligt at sælge tundele i DK.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 16-05-02 15:45

"Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> skrev i en meddelelse
> Nå, og siden hvornår er Protuna og THansen blevet det samme ??

Ikke det helt det samme, men forestil dig Føtex, Bilka, A-Z... det er ligeså
meget det samme firma som THansen og Protuna....

> [...]
> punktsvejsningen. THansen sælger også kun dele som svarer til original
> dele, altså ikke tundele, såååeee det .....

THansen er noget lort...rent ud sagt. De har måske nogle gode varer ind
imellem, men det er de færreste som lever op til originalen. For at ramme
den originale kvalitet, skal man købe deres Japanske kvalitet...

ps: Hvorfor står der Original tysk kvalitet under Yamaha FS1 delene i
THansens katalog?

Fra : Kasper Petersen

Dato : 16-05-02 08:56

"ds" <d@nmark.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> koble ud, ham jeg købte den af have for længet den der stang som trykker

> koblingen ca 1cm, kan det være det? eller hvad han snakkede noget om

Ja, køb et par nye kblingsplader. Hvis du kører med tun og vil undgå at
den fedter i koblingen så køb et sæt Vesrah koblingsplader fra
www.mc-butikken.dk
det virker bare

Fra : ds

Dato : 16-05-02 14:50

Takker for svarene

Fra : ds

Dato : 16-05-02 15:03

Er i sikker på thansen kobling palder racing ikke går til igen i løbet af en
uge?

Fra : ds

Dato : 16-05-02 15:06

Ups... glemte lige en ting hvilken olie fra Thansen skal jeg købe, både til
motor og kobling?

Fra : Allan Riise

Dato : 16-05-02 15:17

Køb olie i Aldi, gerne helsyntetisk....
Motor og koblings olie er den samme, og påfyldes kun et sted.....

--
"

Fra : Allan Riise

Dato : 16-05-02 15:16

> Er i sikker på thansen kobling palder racing ikke går til igen i løbet af
en
> uge?

det kan man jo aldrig vide, men har kørt med mit sæt i 4 måneder med ca. 85
Km/t

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 16-05-02 15:42

> [...]
> en
> >
> det kan man jo aldrig vide, men har kørt med mit sæt i 4 måneder med ca.

hhmmm hastigheden har da intet med koblingen at gøre. Det kommer an på
hvordan du kobler til. Man skulle da helst ikke slide på koblingen mens man
kører, så er det jo man skifter.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-05-02 16:30

Brian Axelgaard <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> scribbled:

> [...]
> hvordan du kobler til. Man skulle da helst ikke slide på koblingen
> mens man kører, så er det jo man skifter.

Klart nok, det var kun for at synliggøre at jeg ikke kører lovligt, og der
derfor er ekstra slid på koblingen *når man skifter gear*. Det er tilladt at
læse mellem linierne..

Ang. ProTuna og THansen om det er samme firma, så vil jeg påberåbe mig
retten til at sige, rent juridisk, at det er 2 forskellige firmaer, ligesom
Teledanmark og TDC er forskellige firmaer.
De har jo heller ikke samme CVR. Nr.
THansen CVR nr. 15242485
ProTuna CVR nr. 20465298
Noget helt andet er at du postulerer at deres sider er, jeg citerer "de er
komplet ens! (med få undtagelser som
farve...)", hmmm, hvornår har du kigget sidst ??
www.ProTuna.dk
www.THansen.dk

Men du har ret i at de arbejder sammen, muligvis er ejet af samme
person/personer, i det at deres varenr. også er ens, men det alene gør jeg
ikke at firmaerne er "de samme" ! Du var også selv inde på det. At Mærsk
ejer en masse i Danmark, er jo ikke ensbetydende med at det er samme firma,
vel ??

Venligst ...

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 16-05-02 17:00

> [...]
ligesom
> Teledanmark og TDC er forskellige firmaer.

Nej 2 firmaer med kan ikke have samme CVR. nr. Derfor kan de jo sagtens være
ejet af samme person(er). Teledanmark findes da ikke mere. Det hele skulle
da gerne hedde TDC nu.... sådan har jeg da forstået de utallige reklamer.

> [...]
> komplet ens! (med få undtagelser som
> farve...)", hmmm, hvornår har du kigget sidst ??

nej, det er jo også rigtigt.... men for et stykke tid siden var de altså
praktisk talt ens.

> Men du har ret i at de arbejder sammen, muligvis er ejet af samme
> person/personer, i det at deres varenr. også er ens, men det alene gør jeg
> ikke at firmaerne er "de samme" ! Du var også selv inde på det.

Ja som jeg jo skrev er det ikke det samme firma, men de arbejder sammen...
lidt mere end fx Bilka og Føtex gør, så jeg tror at det er "samme firma" som
kører under 2 navne, fordi man i DK ikke må sælge tundele.

> At Mærsk ejer en masse i Danmark, er jo ikke ensbetydende med at det
> er samme firma, vel ??

Næh....men hvor vil du hen med det?

Fra : Allan Riise

Dato : 16-05-02 17:18

Brian Axelgaard <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> scribbled:

Venligst Allan Riise .....
> [...]
> sagtens være ejet af samme person(er). Teledanmark findes da ikke
> mere. Det hele skulle da gerne hedde TDC nu.... sådan har jeg da

Teledanmark står for BB og fastnettelefoni, TDC står for OnCable og
mobiltelefoni.. Så vidt jeg er orienteret, i er velkomne til at rette mig,
hvis jeg tager fejl ...

> nej, det er jo også rigtigt.... men for et stykke tid siden var de
> altså praktisk talt ens.

Det tror jeg gerne på, påstår ikke at du lyver

> [...]
> sammen... lidt mere end fx Bilka og Føtex gør, så jeg tror at det er
> "samme firma" som kører under 2 navne, fordi man i DK ikke må sælge

Hvorfor tror du at de arbejder "lidt mere sammen" ? Bilka og Føtex køber
deres varer sammen, for at opnå større rabat, og varer som ikke kan sælges i
Føtex, som regel p.g.a. kvalitet, ender i Bilkas butikker !!

Jeg tror på at THansen har lavet et samarbejde med ProTuna så de kan sælge
tundele i Danmark mod at THansen får et provenu.

> Næh....men hvor vil du hen med det?

At man skal opfatte det som 2 selvstændige virksomheder, tror f.eks. ikke på
at hvis du har penge tilgode hos THansen og de går konkurs, at du så kan få
dit tilgodehavende af ProTuna, og omvendt, forstås...

Men som jeg har skrevet før, dog ike her i gruppen, så nærmer det her sig
ordkløveri, så lad os bare være enige om at være uenige ... )

Venligst ...

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 16-05-02 18:14

> Jeg tror på at THansen har lavet et samarbejde med ProTuna så de kan sælge
> tundele i Danmark mod at THansen får et provenu.

Det tror jeg ikke! Thansen skriver et eller andet sted at de har mange
datterselskaber.. Protuna er såvidt jeg er orinteret et af dem.. altså samme
mand bag dem.. Thomas Hansen mener jeg han hedder!
¨

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie

Fra : J

Dato : 16-05-02 20:37

"Allan Riise" skrev :

> [...]
>
> Jeg tror på at THansen har lavet et samarbejde med ProTuna så de kan sælge
> tundele i Danmark mod at THansen får et provenu.

Kig i aktieselskabsregisteret, hvor Du kan ved selvsyn kan konstatere,
at Dansk Supermarked A/S ejer både Bilka og Føtex (og A-Z) mfl.,
ligesom T.Hansen Gruppen A/S ejer Protuna (og DK Autodele), og har
hovedlager på Damgårdsvej 11 i Middelfart. Dvs. at varer, Du bestiller hos
Protuna, bliver sendt direkte til Dig fra Middelfart...

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 16-05-02 22:50

"J" <send@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hovedlager på Damgårdsvej 11 i Middelfart. Dvs. at varer, Du bestiller hos
> Protuna, bliver sendt direkte til Dig fra Middelfart...

Mon det overbeviser Allan Riise?

Fra : Allan Riise

Dato : 17-05-02 03:19

Brian Axelgaard <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> scribbled:

Venligst Allan Riise .....
> "J" <send@nospam.dk> skrev i en meddelelse
>
> Mon det overbeviser Allan Riise?
Selvfølgelig )
Bare vi er enige om, at ProTuna IKKE er THansen og omvendt. )

Venligst ...

Fra : J

Dato : 17-05-02 10:30

"Allan Riise" skrev :

> Bare vi er enige om, at ProTuna IKKE er THansen og omvendt. )

Kald det hvad Du vil, Protuna ejes af T. Hansen, check selv på:

"http://www.publi-com.dk/cgi-bin/db2www.exe/gselsog_v3_01.d2w/GSEL_SOG?menuSel=GSEL&menuTyp=GRA&SOG_REGNR=15242485"

Okay?

Mvh. J

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 17-05-02 12:09

"J" <ingen@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Kald det hvad Du vil, Protuna ejes af T. Hansen, check selv på:

"http://www.publi-com.dk/cgi-bin/db2www.exe/gselsog_v3_01.d2w/GSEL_SOG?menuS
el=GSEL&menuTyp=GRA&SOG_REGNR=15242485"

> Okay?

Lad lige være med at svare på mit indlæg samtidig med du citerer noget fra
et andet indlæg... det er ekstremt forvirrende!

Fra : J

Dato : 17-05-02 13:06

"Brian Axelgaard" skrev i en news:3ce4e4ec$0$10921$ba624c82@nntp01.dk.telia.net

> Lad lige være med at svare på mit indlæg samtidig med du citerer noget fra
> et andet indlæg... det er ekstremt forvirrende!

Det gjorde jeg så vidt jeg kan se heller ikke; det indlæg, jeg svarede på,
var news:3ce46898$0$78769$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, det
er da vist fra Allan, ikke?
Dit indlæg var news:3ce429a4$0$3776$ba624c82@nntp01.dk.telia.net,
i hvert fald sådan som jeg ser det herfra.

Mvh. J

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 17-05-02 13:30

> [...]
> er da vist fra Allan, ikke?
> Dit indlæg var news:3ce429a4$0$3776$ba624c82@nntp01.dk.telia.net,
> i hvert fald sådan som jeg ser det herfra.

Se news:dk.binaer led efter emnet: "Svaret..."

Fra : J

Dato : 17-05-02 20:29

"Brian Axelgaard" skrev i en news:3ce4f83d$0$216$ba624c82@nntp01.dk.telia.net

> Se news:dk.binaer led efter emnet: "Svaret..."

Ser ud til, at Du mangler et indlæg fra Allan,
sendt d. 17-05 kl. 04:18.
Billeder postet i news:dk.binaer i Din tråd...

Mvh. J

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 17-05-02 20:34

> Ser ud til, at Du mangler et indlæg fra Allan,
> sendt d. 17-05 kl. 04:18.
> Billeder postet i news:dk.binaer i Din tråd...

Ja det ser sådan ud!

Fra : J

Dato : 17-05-02 20:51

Btw., Sorry, linket "knækkede", håber det kunne bruges alligevel.
Jeg bruger http://makeashorterlink.com/ en anden gang, med
mindre der er en anden måde at undgå ombrydning på.

Mvh. J

Fra : Allan Riise

Dato : 17-05-02 05:58

Brian Axelgaard <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> scribbled:

Venligst Allan Riise .....
> "J" <send@nospam.dk> skrev i en meddelelse
>
> Mon det overbeviser Allan Riise?

Lige en ting til, de varer jeg får leveret af ProTuna, sidst 29/04/2002 er
afsendt fra Sønderborg posthus, varer fra THansen, sidst 16/05/2002 er
afsendt fra Middelfart posthus, så mon ikke der er sket lidt siden du/i
andre bestilte !!

Venligst ...

Fra : RpR

Dato : 17-05-02 06:25

> [...]
> afsendt fra Sønderborg posthus, varer fra THansen, sidst 16/05/2002 er
> afsendt fra Middelfart posthus, så mon ikke der er sket lidt siden du/i

Protuna har lager diverse steder rundt om i landet, og det ville da slet
ikke undre mig om der var lager i Sønderborg.
Kan også ske at de har været udgået af en bestemt del og har måttet få en
forhandler der har den på lager til at sende den.
Kaj's MC i Sønderborg har næsten hele T. Hansen's katalog på lager, det er
måske en mulighed.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : ds

Dato : 18-05-02 11:29

jeg har hørt at racer plader filer er det rigtigt?