Hej.
Jeg har tidligere her i NG spurgt til muligheden for at få udskiftet en
dynamisk IP, som åbenbart har forelsket sig i mit netkort.
Min dynamiske IP: 131.164.188.255 MAC: 00.80.AD.B6.1E.70
Problemer med at logge på bl.a:
MSN, TDC Mail, TDC NEws, DC++ og div. andre servere.....
----------------------------------
TDC-Bredbånd support kontaktes. (Samtale 1)
TDC: Du har et defekt eller dårligt netkort.
Jeg: Nej, det fungere faktisk fint.
TDC prøver at rette fejlen ved at nulstille linien kl 11.00 06/05-02
Da det ikke hjalp ringer jeg til TDC igen dagen efter. (Samtale 2)
TDC: DHCP-serveren binder sig sommetider til et netkort... Det kan vi ikke
gøre noget ved herfra.
Det aftales at en tekniker ringer kr. himmelfart mellem 15.00 og 16.00
Kr. Himmelfart TDC ringer 14.50 (Samtale 3)
TDC: IP adressen binder sig kun til en MAC i én time af gangen.
TDC: Prøv at release IP i win98, og sluk i én time....
Jeg forklare: Dette fungere ikke, og har ikke gjort det i al den tid jeg har
forsøgt.
Jer fortsætter: Jeg har haft lavet et "Release" og haft taget kortet ud i 14
dage uden det hjalp.
TDC undersøger om det kan give problemer med en .255 og vender
tilbage.(Samtale 4)
TDC: Fejl Teoretisk muligt, men skulle ikke kunne lade sig gøre i praksis.
DK´s IP administrator kontaktes nu af TDC for at høre om problemet, men der
var lukket....
TDC´s egen IP administrator kontaktes af medarbejderen, som igen vil vende
tilbage med et svar senere på dagen.
Han ringer tilbage efter ca. 30 min.(Samtale 5)
TDC: Jeg har fejlmeldt linien og den vil senest Onsdag få rette fejlen.
TDC: Hvis fejlen ikke er rettet Onsdag så skal du ringe ind igen.
TDC: .255 adresser normalt kun gives til firmaer o.lign.
Onsdag var fejlen ikke rettet.(Samtale 6)
Hos TDC er de fulstendigt uvidende om hvad der er sket i sagen.
TDC: Du må købe et nyt netkort.
Jeg: Nej det må i da købe til mig, det er ikke mit netkort der er problemet.
TDC: Det kan vi altså ikke.
Jeg: OK, jeg har kun én maskine, hvad med en "Fast IP" ?
TDC: Det kan du godt få men det er salgsafdelingen, jeg stiller lige om.
Salgsafdelingen.(Samtale 7)
TDC: Det er salgsafdelingen, du er stillet om til den forkerte afdeling,
dette er Netexpress, du skal ringe til BB, jeg kan ikke stille om til dem.
Jeg ringer til TDC BB salg.(Samtale 8)
TDC BB: Du kan få en fast IP d. 23/5.
Jeg forklare lidt om mine problemer med bl.a at logge på TDC´s egen
mailserver.
TDC BB: Hvilke adresse var det der er problemer med ??
Jeg: Åbenbart alle der ender på .000 og .255
TDC BB: Det skriver jeg lige ned for vi har tit folk som har uforklarelige
problemer, men måske det kunne være derfor.... Underligt vi ikke har fået et
internt notat om dette....
---------------------------
Nå, men nu glæder jeg mig til at få en fast ip, bare den nu IKKE ender på
..000 eller .255 for så har jeg da for alvor problemer....
Det undre mig bare noget at den eneste løsning der var på problemet var den
jeg selv kom op med, nemlig at få en fast IP.... Ikke særligt smart.
Hvad hvis:
· Jeg virkelig havde brug for 2 IP adresser ??
· Jeg havde sådan et bundkort i min PC hvor der er indbygget netkort ??
Tager jeg fejl når jeg siger at det ikke kan være rigtigt at man som kunde
kan løbe ind i sådan nogle åbenbart "uløselige" problemer.
Mvh.
PD