proftpd newbie-spørgsmål
Fra : Lars

Dato : 14-05-02 23:15

Kære gruppe

Efter megen møje er det nu lykkedes mig at få proftpd op at køre på min computer der er tilsluttet internettet via en
adsl-forbindelse over en Soho 77 router. Ideen er at man logger på serveren som en af brugerne i /etc/passwd og derpå havner i
/home med adgang til både ens eget hjemmekatalog samt forskellige fælles mapper. Jeg har indtil videre kun testet det over
lokalnetværket, hvor det lader til at fungere fint - så længe jeg logger ind fra CuteFTP. Men hvis jeg derimod bruger Internet
Explorer, er der lidt problemer.

For det første lader det ikke til at Proftpd (eller den konfiguration jeg har) umiddelbart understøtter det der i Internet
Explorer kaldes "Aktiver mappevisning til FTP-steder". Idet jeg tilsyneladende slet ikke kan få forbindelse til serveren hvis den
pågældende funktion er aktiveret. På en anden computer, der kører Windows, har jeg programmet "G6 FTP Server" kørende, og der er
ikke nogen problemer med den pågældende funktion.

For det andet sker der det at brugeren ved login fra Internet Explorer havner i sit eget hjemmekatalog, og ikke i /home, hvilket
altså ikke er noget problem når login sker fra CuteFTP.

Jeg håber der er nogen her der har et godt forslag. Ellers må jeg prøve at futte over på Proftpd's mailingliste!

Bedste hilsner
Lars Kramer

Fra : Bruun

Dato : 15-05-02 09:57

Hejsa,
"Lars" <lars_kramer@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> lokalnetværket, hvor det lader til at fungere fint - så længe jeg logger
ind fra CuteFTP. Men hvis jeg derimod bruger Internet
[SNIP]
> [...]
> altså ikke er noget problem når login sker fra CuteFTP.
>
> Jeg håber der er nogen her der har et godt forslag. Ellers må jeg prøve at

Hvilken version af Proftpd kører du??? Jeg kører selv 1.2.4. Her springer
alt på med CuteFTP, LeechFTP og Internet Explorer fra Win98, 2k og XP.

Kunne du smide din proftpd.conf fil op på en web, så man kunne læse den
igennem for at få nogle idéer?

Mvh Kim Bruun

Fra : Lars Kramer Kristens~

Dato : 15-05-02 21:10

> Hvilken version af Proftpd kører du??? Jeg kører selv 1.2.4. Her springer
> alt på med CuteFTP, LeechFTP og Internet Explorer fra Win98, 2k og XP.

Hej Bruun
Jeg kører den nyeste version ligesom dig, dvs. 1.2.5rc1-1. Det er vist version 1.2.4,
selvom den hedder det den hedder.

> Kunne du smide din proftpd.conf fil op på en web, så man kunne læse den
> igennem for at få nogle idéer?

YES, her kommer den (jeg har trimmet den for kommentarerne):
---
ServerName "Consejo 25"
ServerType standalone
DefaultServer on